Beden eğitimi spor yüksekokulu öğrencileri ile turizm fakültesi öğrencilerinin rekreasyonel fiziksel aktivitelere katılım engellerinin incelenmesi ve karşılaştırılması (Balıkesir Üniversitesi örneği).
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Balıkesir Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerinin rekreasyonel etkinliklere katılmalarına engel teşkil edebilecek unsurların belirlenmesidir. Bu amaçla Gürbüz ve Karaküçük (2007) tarafından geliştirilen `Boş Zaman Engelleri Ölçeği` kullanılmıştır. Çalışmaya Balıkesir Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören toplam 300 üniversite öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Ölçeğin güvenirliğini test etmek için hesaplanan Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı 6 alt boyutta. 87 bulunmuştur. İstatistiksel analizler sonucu katılımcıların üniversitelerine göre yapılan tek yönlü varyans analizine (ANOVA) göre `Tesis/Hizmet/Ulaşım`, `Sosyal Ortam ve Bilgi Eksikliği` ile `Birey Psikolojisi` alt boyutlarında anlamlı bir ilişki ortaya çıkarken, katılımcıların cinsiyetlerine göre yapılan t-testi sonucu anlamlı bir ilişki çıkmadığı görülmüştür. The purpose of the study is to determine the constraints on recreational activities of Balikesir University School of Physical Education and Sports students. For this purpose `Leisure Constraints Scale` was used, which was developed by Gürbüz and Karaküçük (2007). 300 university students participated to this study voluntarily. The total internal consistency (Cronbach Alpha) of the scale was found .87. As a result of statistical analyses to one way variance (ANOVA), there was a statistical difference in `Facilities/Services/Accessibility`, `Social Environment and Lack of Knowledge` and `Individual Psychological` sub-scales. Independent Samples t-test analysis indicated that there was no significant difference between the gender of the participants.
Collections