Beden eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarının ölçülmesi/Balıkesir ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitimin en önemli dersleri arasında gösterilmekte olan Beden Eğitimi ve Spor dersi öğrencilerin gelişimlerini olumlu yönde etkilemektedir. Bu gelişimler nitelikli öğretmenler vasıtasıyla gerçekleşmektedir. Bu araştırma kapsamında beden eğitimi öğretmenlerinin cinsiyet, yaş, eğitim durumu, okul türü gibi farklı değişkenlere göre mesleki tutumlarında değişiklikler incelenecektir. Bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 76 kadın, 180 erkek olmak üzere toplam 256 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda öğretmenlere Beden Eğitimi Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğretmenlerin yaşları ile mesleki tutumları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Cinsiyetleri ile mesleğe yönelik kaygı tutum alt boyutu arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Mesleki kıdemleri ile mesleğe yönelik tutum ve mesleğe yönelik sevgi tutumları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Çalışma süreleri, gelir durumları ve mesleğe yönelik tutumları alt boyutlar açısından değerlendirildiğinde mesleğe yönelik sevgi ve mesleğe yönelik kaygı alt boyutları açısından anlamlı bir fark tespit edilmemiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin tutum ölçeği ve alt boyutları arasındaki ilişkiyi belirlemek için korelasyon testi sonuçlarına göre mesleğe yönelik tutum ile mesleğe yönelik sevgi tutum alt boyutu arasında anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre kadın öğretmenler erkek öğretmenlere kıyasla mesleğe yönelik kaygı tutumları daha yüksek çıkmıştır. Mesleğe yönelik tutumun mesleğe yönelik sevgi tutumunu pozitif yönde etkilediği görülmektedir. Physical Education and Sports course, which is shown as one of the most important courses of education, affects the development of students positively. These developments take place through qualified teachers. Within the scope of this research, changes in the professional attitudes of physical education teachers according to different variables such as gender, age, educational status, type of school will be examined. Relational screening model was used in this study. A total of 256 physical education teachers, 76 women and 180 men, participated in the study. In line with the purpose of the research, the Attitude Scale towards the Physical Education Teaching Profession was used for teachers.As a result of the research, no significant relationship was found between the ages of the teachers and their professional attitudes. A significant relationship was found between their gender and the anxiety attitude sub-dimension towards the profession. A significant relationship was found between their professional seniority, their attitudes towards the profession and their love attitudes towards the profession. When their working time, income status and attitudes towards the profession were evaluated in terms of sub-dimensions, no significant difference was found in terms of love for the profession and anxiety towards the profession. According to the results of the correlation test to determine the relationship between the attitude scale and its sub-dimensions of the teachers participating in the research, there is a significant difference between the attitude towards the profession and the sub-dimension of love for the profession.According to the findings obtained as a result of the research, female teachers have higher anxiety attitudes towards the profession compared to male teachers. It is seen that the attitude towards the profession affects the love attitude towards the profession positively.
Collections