Show simple item record

dc.contributor.advisorKıranlı Güngör, Semra
dc.contributor.authorYoğurtcu, Burcu
dc.date.accessioned2023-09-22T11:31:37Z
dc.date.available2023-09-22T11:31:37Z
dc.date.submitted2023-05-16
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733462
dc.description.abstractAraştırmanın amacı akademisyenlerin algılarına göre örgütsel gücün etik iklim ve etik liderlik ile ilişkisini ortaya koymaktır.Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli ile bu araştırma yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi'nde görev yapan 529 akademisyen oluşturmaktadır. Veriler; Örgütsel Güç ölçeği, Etik İklim Ölçeği ve Etik Liderlik Ölçeğinin uygulanması ile elde edilmiştir. SPSS 25 istatistik programı kullanılarak elde edilen verilere betimsel istatistikler, normal dağılım, güvenirlik testi, t-testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon, çoklu regresyon analizleri yapılmıştır.Örgütsel güç ile etik iklim arasında olumlu ve orta düzeyde bir ilişkinin anlamlı olduğu görülmektedir. Örgütsel güç ile etik liderlik arasında olumlu ve yüksek düzeyde bir ilişki bulunmaktadır. Ancak zorlayıcı güç ile etik iklim ve etik liderlik arasında herhangi bir ilişki tespit edilmemiştir. Etik iklim ve etik liderlik arasında olumlu yönlü ve yüksek düzeydeki ilişkinin anlamlı olduğu saptanmıştır.Araştırma sonucuna göre, örgütsel güç ile etik iklim ve etik liderlik arasında olumlu ve anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Zorlayıcı güç ile etik iklim ve etik liderlik arasında anlamlı bir ilişki saptanmamıştır. Zorlayıcı gücün olumlu bir etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Karizmatik güç, bilgi gücü ve uzmanlık gücü etik iklimi ve etik liderliği yordamaktadır. Yöneticilerin; akademisyenlerin etik iklim ve etik liderlik algı düzeylerini arttırdığı görüldüğü için karizmatik güç, bilgi gücü ve uzmanlık gücünü etkili bir biçimde kullanmaları önerilmektedir.Anahtar kelimeler: Akademisyen, Örgütsel güç, Etik iklim, Etik liderlik, Nicel
dc.description.abstractThe purpose of the study is to determine the relationship of organizational power to eth-ical climate and ethical leadership in a Higher Education Institution. The study is designed by scanning model in the scope of quantitative research methods. The sample of the study consists of 529 instructors working at EBYU. The data were acquired by using Organizational Power Scale, Ethical Climate Scale and Ethical Leadership Scale. SPSS 25 statistics program was used to collect data; in addition, descriptive statistics, normal distribution, reliability analysis, t-test, ANOVA, correlation and multiple regression were used to analyze the data. The findings showed that there is a significantly moderate relation be-tween organizational power and ethical climate. There is a significantly high relation between organizational power and ethical leadership. However; there is no relation between coercive power and ethical climate, ethical leadership. There is a significantly high relation between ethical climate and ethical leadership. According to the result of the research, there is a positive and meaningful correlation between organizational power and ethical climate, ethical leadership. Ethical climate and ethical leadership are mostly affected by referent power, knowledge-based power and expertise power. Coercive power has a positive effect. Therefore, it is suggested that academic administrative should use referent power, knowledge-based power and expertise power to increase the perception levels of academician's ethical climate and ethical leadership.Keywords: Academician, Organizational power, Ethical climate, Ethical leadership, Quantitativeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBir yükseköğretim kurumunda örgütsel gücün etik iklim ve etik liderlik ile ilişkisi
dc.title.alternativeRelation of organizational power to ethical climate and ethical leadership in a higher education institution
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-16
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAcademicians
dc.subject.ytmEthical leadership
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmQuantitative research
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmEthical climate
dc.subject.ytmOrganisational power
dc.identifier.yokid10297004
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid678888
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess