dc.contributor.advisor | Çubukçu, Zühal | |
dc.contributor.author | Kaşarcı, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:31:36Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:31:36Z | |
dc.date.submitted | 2022-11-22 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733458 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmanın amacı, eğitim fakülteleri programlarındaki öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde kullanılan yenilikçi uygulamaların etkililiğinin meta analiz yöntemleriyle belirlenmesidir. Yöntem: Araştırma nicel araştırma yaklaşımlarından meta analiz kullanılarak tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni, 2000-2020 yılları arasında eğitim fakültelerinin öğretmenlik meslek bilgisi derslerini almış öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırma kapsamında Google scholar, YÖK tez veri tabanı, Tr dizin, science direct, web of science, Wiley, Taylor and Francis, eric, sage journals, ve Asos sosyal bilimler endeksi incelenmiştir. Bu veri tabanlarında belirlenen anahtar kelimelerle araştırma yapılmış ve 2000 ile 2020 yılları arasındaki toplam 713 çalışmanın araştırmanın amacına uygunluğu incelenmiş ve yapılan detaylı değerlendirmeler sonucunda belirlenen meta analize dâhil edilme kriterlerini karşılayan toplam 75 deneysel araştırma bu meta analiz çalışmasına tabi tutulmuştur. Araştırmada bağımlı değişkenler akademik başarı, tutum gelişimi, düşünme becerileri gelişimi, yeterlik gelişimi ve elde edilen kazanımların kalıcılığı iken bağımsız değişken olarak ise gerçekleştirilen yenilikçi uygulamalar değerlendirilmiştir. Meta analiz bulgularının her bir değişken için heterojenlik testleri ve yayın yanlılığı analizleri de gerçekleştirilmiştir.Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre eğitim fakültelerindeki öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde uygulanan yenilikçi uygulamaların öğrencilerin akademik başarılarına (EB=0,648) orta düzeyde, tutum gelişimlerine (EB=0,495), düşünme becerilerine (EB=0,499), yeterlik gelişimlerine (EB=0,413) ve elde edilen kazanımların kalıcılığına (EB=0,254) küçük düzeyde olumlu etki ettiği belirlenmiştir. Araştırma sonucunda yenilikçi uygulama gerçekleştirilmesinin öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde öğrencilerin farklı alanlardaki kazanımlarına farklı düzeylerde olumlu etkisinin olduğu görülmüştür. Sonuç ve Öneriler: Araştırma sonucunda, eğitim fakültelerinde öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde geleneksel öğretim yerine yenilikçi uygulamarın kullanılmasının öğrencilerin akademik başarı, tutum, düşünme, yeterlik ve kalıcılık alanlarında olumlu etkilerinin olduğu belirlenmiştir. Öğretimin etkililiği açısından öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde bu tür uygulamaların kullanımının artırılması, önerilmiştir. | |
dc.description.abstract | Purpose: The aim of this research is to determine the effectiveness of the innovative implementations used in teaching vocational courses in education faculties' programs by meta-analysis methods.Method: The research was designed by using meta-analysis which is a quantitative research approach. The universe of the research consists of teacher candidates who have taken teaching vocational knowledge courses of education faculties between 2000-2020. Within the scope of the research, Google scholar, YÖK thesis database, Tr dizin, science direct, web of science, Wiley, Taylor and Francis, eric, sage journals and Asos social sciences indexes were examined. Research was conducted with the keywords determined in these databases, and the suitability of the 713 studies between 2000 and 2020 for the purpose of the research was examined, and a total of 75 studies that met the criteria for inclusion in the meta-analysis determined as a result of detailed evaluations subjected to this meta-analysis study. While the dependent variables in the research were academic success, attitude development, thinking skills development, competence development and permanence of the gains obtained, innovative implementations were determined as independent variables. Heterogeneity tests and publication bias analyzes were also performed for each variable of meta-analysis findings.Results and Suggestions: As a result of the research, it has been determined that the use of innovative methods instead of traditional education in teaching profession courses of education faculty students has positive effects on students' academic achievement (ES=0,648), attitude (ES=0,495), thinking skills (ES=0,499), competence (ES=0,413) and retention (ES=0,254). In terms of the effectiveness of teaching, it has been suggested to increase the use of such implementations in teaching profession courses. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim fakülteleri programlarındaki öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde kullanılan yenilikçi uygulamaların etkililiği | |
dc.title.alternative | The effectiveness of innovative implementations in education faculties' teaching profession courses | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2022-11-22 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Education faculties | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Teaching profession knowledge courses | |
dc.subject.ytm | Innovativeness | |
dc.subject.ytm | Permanence | |
dc.subject.ytm | Thinking skills | |
dc.identifier.yokid | 10215725 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 666373 | |
dc.description.pages | 214 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |