Show simple item record

dc.contributor.advisorKıranlı Güngör, Semra
dc.contributor.authorDertli, Gamze
dc.date.accessioned2023-09-22T11:31:29Z
dc.date.available2023-09-22T11:31:29Z
dc.date.submitted2023-06-13
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733441
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmada Türkiye'de 2010–2020 yılları arasında yükseköğretimde eğitim teknolojilerine yönelik olarak yapılan lisansüstü tez ve makaleleri lisansüstü tez ve makaleleri içerik analizi tekniği ile değerlendirilmesi amaçlamıştır.Yöntem: Nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak yapılandırılan araştırmada, ilgili tezlere Yüksek Öğretim Kurumu tez veri tabanından, makalelereise Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi makale arşivi, ERIC ve Google akademikweb sitelerinden ulaşılmıştır. 30 sorudan oluşan akademik yayın değerlendirme formuile toplanan veriler kategorisel analiz ve frekans analizi ile çözümlenmiştir.Bulgular: Yükseköğretimde eğitim teknolojilerine yönelik 2010–2020 yıllarıarasında 249 lisansüstü tez ve 85 makalenin yapıldığı, araştırmalarda tarama modelininbüyük oranda tercih edildiği veri toplama aracı olarak çoğunlukla ölçeklerin kullanıldığıbelirlenmiştir. Araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik çalışmalarına gereken önemin verilmediği, örneklem olarak çoğunlukla öğrencilerin seçildiği, verilerin çözümlenmesinde fark testleri ve betimsel analiz yöntemlerinin çoğunlukla kullanıldığı belirlenmiştir.Sonuç ve Öneriler: Eğitim teknolojilerine yönelik aynı örneklem kitleleri veaynı veri toplama araçlarının kullanılarak, benzer çözümlemelerle birbirine benzeyençalışmaların yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan çalışmaların alana katkı sağlamasıadına, güvenirlik ve geçerlik çalışmalarına önem verilmesi, ölçek geliştirilmesi ve güncel eğitim teknolojilerinin bahsedilmesi önerilebilir.Anahtar kelimeler: Eğitim, Yükseköğretim, Yükseköğretimde teknoloji, Teknoloji entegrasyonu, İçerik analizi
dc.description.abstractPurpose: In this research, it is aimed to evaluate the postgraduate theses and articles on educational technologies in higher education in Turkey between the years 2010 and 2020 by using content analysis method.Method: In the research, which was structured using content analysis, one of thequalitative research methods, the relevant theses were accessed from the thesis databaseof the Higher Education Institution, and the articles were accessed from the NationalAcademic Network and Information Center article archive, ERIC and Google academicwebsites. The data collected with the academic publication evaluation form consistingof 30 questions were analyzed by categorical analysis and frequency analysis methods.Results: It was determined that 249 postgraduate theses and 85 articles werewritten between 2010 and 2020 on educational technologies in higher education, and thesurvey model was mostly preferred in research, and scales were mostly used as datacollection tool. It was determined that the necessary importance was not given to thevalidity and reliability studies in the researches, the students were mostly chosen as thesample, and the difference tests and descriptive analysis methods were mostly used inthe analysis of the data.Conclusion and Suggestions: It was concluded that similar studies were conducted with similar analyses using the same sample groups and the same data collectiontools for educational technologies. In order to contribute to the field, it can be suggestedto give importance to reliability and validity studies, to develop a scale and to talk aboutcurrent educational technologies.Keywords: Education, Higher education, Technology in higher education, Technology integration, Content analysisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYükseköğretim kurumlarında eğitim teknolojileri üzerine yapılmış çalışmaların analizi
dc.title.alternativeAnalysis of studies on educational technologies in higher education institutions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-06-13
dc.contributor.departmentYükseköğretimin Yönetimi ve Politikası Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmContent analysis
dc.subject.ytmArticle
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmHigher education institutions
dc.subject.ytmPostgraduation thesises
dc.subject.ytmTechnology integration
dc.identifier.yokid10327155
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid680864
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineYükseköğretimin Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess