Show simple item record

dc.contributor.advisorAcun, İsmail
dc.contributor.authorGüngör Arslan, Meliha
dc.date.accessioned2023-09-22T11:31:26Z
dc.date.available2023-09-22T11:31:26Z
dc.date.submitted2023-01-05
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733432
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler dersi içerisinde öğretmenlerininternet kullanımlarının incelenmesidir. Bu kapsamda Sosyal Bilgiler dersindeöğretmelerin internet kullanımının öğrenci başarılarına ve öğretmen-öğrenci ilişkisineetkilerine dair görüşleri incelenecektir. Ayrıca internet kullanımının avantaj vedezavantajları da araştırılacaktır. Diğer alt problemler ise öğretmenlerin derslerindeinternet kullanımına dair görüşlerinin öğretmenlerin kırsal-kentsel bölgedeçalışmaları ile ilişkisi ve internet kullanımına dair görüşlerinin öğretmenlerincinsiyetlerine göre farklılık gösterip göstermediğidir.Yöntem: Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden temel nitel araştırmakullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılı Erzurumilinde görev yapan 12 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma verileriyarı yapılandırılmış görüşme ve yarı yapılandırılmış gözlem formu kullanılaraktoplanıp içerik analizine tabi tutulmuştur.Bulgular: Elde edilen bulgulara göre Sosyal Bilgiler dersinde internetkullanımın öğrenci ders başarısına olumlu yansıdığı görülmüştür. Çalışmaya katılanöğretmenlerin bir kısmına göre derste internet kullanımı beraberinde derse karşıolumlu tutum oluşumunu getirmekte, zengin içerik sunmakta, somutlaştırmayıkolaylaştırmakta ve öğrenci-öğretmen iletişimini desteklemektedir. Bunun yanındaöğretmenlerin bazılarına göre ise bilgi kirliliğine sebep olmakta, yaratıcılığıengellemekte, öğrencileri hazırcılığa alıştırmakta ve öğrenci öğretmen iletişiminiolumsuz etkilemektedir. Ayrıca çalışmaya katılan öğretmenlerin bir kısmına görederste internet kullanımı görev yaptıkları bölgenin kırsal veya merkez olmadurumundan etkilenirken bir kısmına göre etkilenmemektedir.Sonuç ve Öneriler: Sosyal Bilgiler dersinde öğretmenin İnternetkullanımının öğrenci başarısına yansıması, avantajları ve dezavantajları ile ilgiliçalışmada elde edilen bulgular ilgili alan yazınla paralellik göstermiştir.Anahtar kelimeler: Sosyal Bilgiler, İnternet, Eğitimde İnternet
dc.description.abstractPurpose: The purpose of this research is to examine the Internet usage ofteachers in the Social Studies lesson. In this context, teachers' views on the effectsof Internet use in Social Studies lessons on student achievement and teacher-studentrelationship. In addition, the advantages and disadvantages of using the Internet willbe investigated. One of other subproblems is the relationship between teachers' viewson internet use in lessons and working in rural or urban areas. The last subproblem iswhether teachers' views on internet use in their classes differ according to theirgender.Method: In the research, basic qualitative research, one of the qualitativeresearch methods, was used. The sample group of the research is 12 Social Studiesteachers working in Erzurum at the 2020-2021 academic year. Research data werecollected using semi-structured interview and semi-structured observation form, thensubjected to content analysis.Results: According to the findings, it was seen that the use of the Internet inthe Social Studies course had a positive effect on the students' achievement in thecourse. According to some of the participant teachers, the use of the internet in thecourse brings about the formation of positive attitudes towards the course, providesrich content, facilitates concretization, and supports student-teacher communication,while according to others, it causes information pollution, prevents creativity,accustoms students to preparation, and negatively affects student-teachercommunication. In addition, according to some of the participating teachers, the useof the Internet in the course is affected by the rural or central location of the regionwhere they work, while according to some of them it is not.Conclusion and Suggestions: The findings obtained in the study about thereflection of the teacher's use of the Internet in the Social Studies course on thestudent's success, its advantages and disadvantages showed parallelism with therelevant literature.Keywords: Social Studies, Internet, Internet in educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin internet kullanım uygulamalarının incelenmesi
dc.title.alternativeSocial studies teachers' internet usage in their teaching practice
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-01-05
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10334619
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid768146
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess