Show simple item record

dc.contributor.advisorKıranlı Güngör, Semra
dc.contributor.authorMaharramov, Goshgar
dc.date.accessioned2023-09-22T11:31:26Z
dc.date.available2023-09-22T11:31:26Z
dc.date.submitted2023-07-21
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733431
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma Azerbaycan'daki eğitim yöneticilerinin eğitim yöneticisiyetiştirmeye ilişkin görüşlerini ortaya koymayı amaçlamıştır.Yöntem: Bu çalışmada nitel araştırma türlerinden durum çalışması kullanılmıştır.Görüşme ve dokümanlar ile veri toplanarak veri çeşitlemesi yapılmıştır. Araştırmadaamaçlı örneklem ile eğitim uzmanları, eğitim yönetiminde yurtdışında doktora yapmışkişiler ve üniversitelerde eğitim fakültelerinin yöneticileri, öğretim görevlilerineulaşılmış, konuya ve farklı uygulamalara yönelik görüşleri yarı yapılandırılmış görüşmeformuyla alınmıştır. Dokümanlar yönetici yetiştirmede kullanılan programlardır. Verileriçerik analizine tabi tutulmuştur.Bulgular: Araştırmanın bulguları üç boyutta sunulmuştur. Amaç boyutunda genelolarak eğitim yöneticisi yetiştirme sisteminin amacı Azerbaycan'ın eğitim amaçlarına vestratejik planlarına hizmet eden, milli manevi değerlere, evrensel insani ilkelere sadıkinsan yetiştirme için aynı vasıfları taşıyan yöneticileri yetiştirmedir. Yapı boyutundayapının bürokratik engellere takılmaması için bir kısım özerkliklerinin olması, ancakbakanlığa da hesap vermesi gerektiği ortaya çıkmıştır. Süreç boyutunda yöneticiyetiştirme sisteminin sınav ve mülakat ile başlaması, yüksek lisans seviyesinde on dersinalınması ve sürecin sonunda mezuniyet projesi-tez yazarak mezun olmalarına ilişkinbulgulara ulaşılmıştır. Azerbaycan eğitim yöneticisi yetiştirme sistemi eğitim bakanlığınadolaylı olarak bağlı, üniversitelere doğrudan bağlı süreç olarak görülmüştür.Sonuç ve Öneriler: Eğitim yöneticisi yetiştirme sisteminin eksiklikler ininolduğu, mevcut uygulamanın yeterli olmadığı, görülmüştür. Mevcut üç aylık eğitimyöneticisi yetiştirme uygulamasının yerine gerekli yasal düzenlemeler yapıldığı takdirdeeğitim yönetimi yüksek lisans programı veya bir yıllık kurs ile eğitim yönetic isiyetiştirilmesi daha faydalı bir uygulama olacaktır.Anahtar kelimeler: Eğitim yöneticisi yetiştirme, Eğitim yönetimi, Azerbaycan eğitim sistemi, Nitel araştırma
dc.description.abstractPurpose: This research aimed to reveal the views of education administrators inAzerbaijan on training administrators.Method: In this study, case study, one of the qualitative research types, was used.Data diversification was made by collecting data through interviews and documents. Inthe research, education experts, people who have done their doctorate in educationadministration abroad, and the administrators of education faculties in universities,lecturers were reached, and their opinions on the subject and different applications wereobtained with a semi-structured interview form. Documents are programs used to trainmanagers. The data were subjected to content analysis.Results: The findings of the study were presented in three dimensions. In termsof purpose, the aim of the education administrator training system in general is to trainadministrators who serve the educational goals and strategic plans of Azerbaijan, and whohave the same qualifications to train people loyal to national moral values and universalhumanitarian principles. In the building aspect, it has been revealed that the structureshould have some autonomy in order not to get caught in bureaucratic obstacles, but itshould also be accountable to the ministry. In the process dimension, it has been foundthat the manager training system starts with an exam and interview, takes ten courses atthe master's level, and graduates by writing a graduation project-thesis at the end of theprocess. Azerbaijan education administrator training system is seen as a process that isindirectly dependent on the ministry of education and directly dependent on universities.Conclusion and Suggestions: It has been observed that the educationadministrator training system has deficiencies, and the current practice is not sufficient.If the necessary legal arrangements are made instead of the current three-month trainingmanager training practice, training managers with an education management graduateprogram or a one-year course will be a more beneficial practice.Keywords: Educational administrator training, educational administration, Azerbaijan education system, Qualitative researchen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAzerbaycan'daki eğitim yöneticilerinin eğitim yöneticisi yetiştirmeye ilişkin görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of education administrators' views on education administrators' preparation in Azerbaijan
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2023-07-21
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAzerbaijan
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmManager training
dc.subject.ytmManagers
dc.identifier.yokid10216314
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid511818
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess