Proje yönetiminde toplam kalite yönetiminin proje başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin güncel şartlara adapte olmak ve rekabet üstünlüğü sağlamak adına yenilikçi fikirlere, tekniklere ve uygulamalara ihtiyacı bulunmaktadır. Bu ihtiyaçlar bütünü, işletmeleri kısa zaman diliminde ortaya çıkan veya çıkabilecek talepleri karşılayacak ürün veya hizmeti son kullanıcıya sunmak için proje bazlı işler yapmaya yöneltmiştir. Önceden tespit edilemeyen riskler, maddi veya maddi olmayan kaynakların doğru belirlenememesi veya kurgulanamaması, tedarikçilerin doğru yönetilememesi ve değerlendirilememesi, performans değerlendirme yöntemlerinin gerektiği gibi kullanılmaması, şirket içi hedeflerle paralel ilerlenememesi, zamanlamanın doğru hesaplanamaması ve doğru iletişim kurulamamasından kaynaklanan sorunlar proje bazlı çalışan firmaların ortaya koydukları projenin başarısızlıkla sonuçlamasına neden olmaktadır. Yapılan bu çalışma, proje bazlı işler yapan şirketlerin proje yönetiminde toplam kalite yönetiminin proje başarısına etkisi tespitine yönelik geliştirilmiştir. Her hangi bir kalite ilkesinin atlanmasının proje yönetim performansı sürecine başarısızlık getireceğini düşünülerek bu maksatla; proje yöneticisi ve ekip üyeleri, çalışan ve üst yönetimin kalite katılımı, tedarik yönetimi, performans değerlendirme ve müşteri odaklılık başlıkları adı altında proje yönetiminde toplam kalite yönetiminin proje başarısına etkileri ayrı ayrı incelenerek ortaya koyulmaktadır. Araştırma maksadıyla projelerde görev alan yaklaşık 600 kişiden elde edilen veriler, SPSS programı dâhilinde istatiksel analize tabi tutulmuş olup elde edilen veriler sonucunda toplam kalite yönetimi ilkelerinin proje başarısına etkilerinin pozitif ya da negatif yönlü oranı açığa çıkarılmıştır. In today's business world, businesses in operation need innovative ideas, different techniques, futuristic studies and applications in order to adapt to the most up-to-date conditions and to gain competitive advantage against other competitors in the sector. This compound of needs has become a necessity and led businesses to do project-based works in order to offer the products or services which will meet the demands that may arise in a short or long period of time. The main reasons which might cause failure to companies that choose to do on project-based work are as follows; the problems arising from previously unidentified risks, not being able to correctly identify the resources, not being able to manage and evaluate the suppliers accurately, not using the performance evaluation methods properly, not being able to proceed in line with the agreed internal targets, not being able to calculate the schedule justly and not being able to establish the most effective way of communication. This study has been developed to determine the impact of Total Quality Management on companies which choose to do project-based work. Considering the possibility of failure due to skipping any quality principles, the project management and performance process have been separately examined to see the effects of Total Quality Management on project success in project management under the titles of project manager and team members, employee and senior management's quality participation, procurement management, performance evaluation and customer focus since a customer-centred approach has been recognized as a very important strategy for improving business performance. The data has been obtained for research purposes from approximately 600 people who work on project-based works. The data was subjected to statistical analysis within the scope of the SPSS program, and the positive or negative ratio of the effects of Total Quality Management principles on a given project's success was revealed.
Collections