Show simple item record

dc.contributor.advisorAdadan, Emine
dc.contributor.authorAkkilik, Erhan
dc.date.accessioned2020-12-04T10:22:31Z
dc.date.available2020-12-04T10:22:31Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/73341
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, `Yansıtıcı Öğrenme Günlüğü ile birleştirilmiş Tahmin Et-Gözle-Açıkla yönteminin` (TGA-YÖG) kullanıldığı öğrenme ortamlarının sadece TGA yönteminin ve sadece Düz Anlatım (DA) yönteminin kullanıldığı öğrenme ortamlarına göre 10. sınıf öğrencilerinin elektrik ve manyetizma konularını kavramsal anlamalarına ve fizik dersine karşı motivasyonlarına olan etkisini incelemektir. Çalışmada kontrol gruplu öntest-sontest yarı-deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışma, yatılı bir erkek lisesinin hâlihazırdaki 17 sınıfından rastgele seçilen 7 sınıfı dâhil edilerek gerçekleştirilmiş olup, 2 sınıfta sadece DA yöntemi (39 öğrenci), 3 sınıfta sadece TGA yöntemi (59 öğrenci) kullanılırken, diğer 2 sınıfta da TGA-FÖG yöntemi (37 öğrenci) kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak üç ayrı ölçek kullanılmıştır. Bunlardan birincisi, öğrencilerin kavramsal anlamalarını ölçmek amacıyla hazırlanan iki aşamalı 20 sorudan oluşan `Elektrik ve Manyetizma Kavram Testi` (EM-KT) iken; ikincisi öğrencilerin fizik dersine karşı motivasyonlarını tespit etmek amacıyla uygulanan `Fizik Motivasyon Anketi` (FMA) dir. Üçüncü veri toplama aracı olarak ise öğrencilerin öğrenme günlüğü yazma süreçlerine yönelik deneyimlerini tespit etmek amacıyla `Öğrenme Günlüğü Yazım Anketi` kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda TGA-FÖG yönteminin uygulandığı grubun hem elektrik ve manyetizma kavramlarını anlamaları hem de fizik dersine karşı motivasyonları bakımından diğer iki gruba göre daha üstün performans gösterdikleri tespit edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, `fizik öğrenme günlüğü ile birleştirilmiş tahmin et-gözle-açıkla` (TGA-FÖG) yönteminin 10. Sınıf öğrencilerinin elektrik ve manyetizma konularını kavramsal anlamalarına ve fizik dersine karşı motivasyonlarının artmasına yardımcı olduğunu ortaya çıkarmıştır.
dc.description.abstractThe main purpose of this quasi-experimental study was to explore the effectiveness of `Predict-Observe-Explain instruction coupled with Reflective Journal Writing` (POE-RJW) over POE instruction or Traditional Instruction (TI) in terms of improving Grade 10 students' conceptual understandings of electricity and magnetism. The subsequent goal of the study was to investigate the effectiveness of the POE-RJW instruction over the POE instruction and the TI in terms of increasing students' motivation to learning physics. A total of 135 male Grade 10 students from a high school located in Istanbul were involved in the study. The two of pre-existing classes of the school were randomly assigned as the POE-RJW group, including 39 students; three classes were randomly assigned as the POE group, including 59 students, and the two of them were assigned as the TI group, including 37 students. Three essential data sources were used in the current study: (1) Electricity and Magnetism Conceptual Test (EMCT), which comprised of 20 two-tier questions to assess students' conceptual understandings of electricity and magnetism. (2) Physics Motivation Questionnaire (PMQ) which included 22 Likert-type items to assess students' motivation to learning physics, and (3) Journal Writing Survey (JWS) to identify the opinions and perceptions of students regarding the act of journal writing. Both EMCT and PMQ were administered before and after a ten-week instruction in three different groups. Quantitative analysis was conducted for EMCT and PMQ. Before the instructions all three groups showed similar conceptual understanding about the concepts of electricity and magnetism, and motivation towards learning physics. After the instructions, the POE-RJW group outperformed the POE and the TI group in terms of understanding the concepts of electricity and magnetism, and motivation to learning physics. The findings of the study showed that `Predict-Observe-Explain instruction coupled with Reflective Journal Writing` (POE-RJW) can be used to promote students' conceptual understanding in science and also to increase their motivation towards learning physics.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe predict-observe-explain instruction coupled with reflective journal writing for teaching electricity and magnetism: A quasi-experimental study with grade 10 students
dc.title.alternative10. sınıf elektrik ve manyetizma kavramlarının öğretiminde yansıtıcı öğrenme günlüğü ile birleştirilmiş tahmin et-gözle-açıkla (TGA-FÖG) yöntemi: Yarı-deneysel bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10113134
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid433985
dc.description.pages210
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess