Çalışanlara yönelik toplam kalite yönetimi uygulamalarının iş performansı ve iş tatmini üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, işletmeler için birçok avantaj sağlayan Toplam Kalite Yönetimi Uygulaması olarak kabul edilen liderlik, örgütsel güven ve personel ilişkilerinin iş performansı ve iş tatminine olan etkilerini ölçmektir. Araştırma, Kocaeli ilindeki otomotiv sektöründe faaliyet gösteren bir tasarım-mühendislik firmasında gerçekleştirilmiştir. Çalışma, gönüllü katılım esasına dayanarak 361 kişi ile anket yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS paket programında analiz edilmiştir. Araştırma amacına yönelik gerçekleştirilen hipotez testlerinde, Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarının alt boyutları olan `Örgütsel Güven` ve `Personel İlişkileri`nin, hem iş tatminini hem de iş performansının alt boyutları olan `Bağlamsal Performans` ile `Görev Performans`ını pozitif etkilediği bulgulanmıştır. Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarının alt boyutu olan `Liderlik` alt boyutunun iş performansı alt boyutları olan `Bağlamsal Performans`ı pozitif etkilediği; `Görev Performansı`nı ise pozitif etkilemediği bulgulanmıştır. Bu sonuçlar ışığında Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarının hayata geçirilmesiyle çalışanların performans ve iş tatminlerinde artış sağlanabileceği öngörülebilir. The aim of this study is to measure the effects of leadership, organizational trust and personnel relationships on job performance and job satisfaction, which are considered to be a Total Quality Management Practice that provides many advantages for business. The research was carried out in a design and engineering company operating in the automotive sector in Kocaeli province. The study was carried out using the survey method with 361 people on the basis of voluntary participation. The obtained data were analyzed in the SPSS package program. The research performed for the purpose of hypothesis testing in lower dimensions of total quality management practices with `organizational trust` and `job satisfaction and job performance of personnel relations with both lower dimensions `contextual performance` and `Performance Task`ini should affect were positive. It has been found that the `Leadership` sub-dimension, which is a sub-dimension of Total Quality Management practices, positively affects the `Contextual Performance`, which is a sub-dimension of business performance, and it has not positively affected the `Task Performance`. In the light of these results, it can be foreseen that an increase in the performance and job satisfaction of employees can be achieved by implementing Total Quality Management Practices.
Collections