Çevrimiçi müşteri yorumlarının türkiye'de X, Y ve Z kuşaklarının satın alma davranışı üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknoloji ve internetin hızla gelişmesi sonucu ortaya çıkan e-ticaret ve sosyal medya platformlarında tüketiciler ürünlerle ilgili bilgilere olduğu kadar, fikirlere ve deneyimlere de hızlı bir şekilde ulaşabilir hale gelmişlerdir. Bir elektronik ağızdan ağıza pazarlama formu olarak görülen çevrimiçi müşteri yorumları internet üzerinden alışveriş ve ürün araştırması yapan tüketiciler için vazgeçilmez bir başvuru kaynağı haline gelmiştir. Müşteri yorumları, tüketicilerin ürünle ilgili olumlu ya da olumsuz tutumlar geliştirmelerine etki ettiği gibi, satın alma kararına da büyük oranda etki etmektedir. Bu araştırma, X, Y ve Z kuşaklarının satın alma kararı alırken, çevrimiçi müşteri yorumlarından ne ölçüde ve ne doğrultuda etkilendiklerine dair bir bakış açısı sunmak amacıyla yapılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle toplamda 25 katılımcıdan toplanan veriler, nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. İçerik analizi, tematik ve betimsel analizi de bünyesinde barındıran bir analiz türü olduğu için, oluşturulan temalar, kullanıcılardan doğrudan alıntılar yapılarak betimlenmişdir. Çalışmanın sonuç bölümünde, tümevarım yöntemiyle oluşturulmuş temalar altındaki tüm kategorilere dair bulgular yorumlanmış, X, Y ve Z kuşakları arasındaki farklılık ve benzerlikler ortaya koyulmaya çalışılmıştır. In e-commerce and social media platforms that emerged as a result of the rapid development of technology and the internet, consumers have become able to access ideas and experiences as well as information about products. Online customer reviews, seen as an electronic word-of-mouth marketing form, have become an indispensable reference source for consumers who shop and research products online. Customer comments not only affect the positive or negative attitudes of consumers about the product, but also greatly influence the purchasing decision. This research was conducted to provide a perspective on how and in what direction the generations X, Y, and Z are affected by online customer reviews when making a purchase decision.The data collected from a total of 25 participants with the semi-structured interview method were analyzed with content analyis. Since content analysis also covers thematic and descriptive analysis, the themes created are revealed and explained in depth by direct quotations from the participants. In the conclusion part of this study, the findings about all categories under the themes which were created by using the inductive method were interpreted, and the differences and similarities between the generations X, Y, and Z were tried to be revealed.
Collections