Farklı rekabet düzeyindeki şiddet içeren bilgisayar oyunlarının ergenlerin ve genç yetişkinlerin saldırganlık düzeyi ileilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Onlarca yıldır video oyunları oynamak özellikle çeşitli medya türlerine maruz kalan genç nesiller üzerindeki etkileriyle ilgili endişelere yol açmıştır. Bazı okullarda yaşanan silahlı saldırılar vb., şiddet içeren video oyunları oynamak ve bu olaylar arasındaki bağlantıyı vurgulayan basının, biliminsanlarının ve politikacıların şiddet içeren video oyunlarının topluma etkisi üzerine yoğunlaşmasına neden olmuştur. Deneysel alanyazın incelendiğinde, makalelerin çoğunun oyunların şiddet içeren yönüne odaklandığı ve video oyunlarındaki rekabet gücü gibi diğer hususları çoğunlukla ihmal ettiği görülmektedir. Yaptığımız araştırma video oyunlardaki rekabetin etkisine ilişkin çeşitli makaleleri araştırmaya, şiddet ve rekabet edebilirlik ayrımını ve genç yetişkinlerin saldırgan davranışlarına ilişkin olası etkileşimlerini anlamaya çalışmaktadır. Bu derleme tezin amacı, adli psikoloji alanında kullanılabilecek kapsamlı bilgi sağlamak ve video oyunlarının modern bir etkinlik olarak oynanması ve toplum üzerindeki olası etkilerinin anlaşılmasını sağlamaktır. Ayrıca ebeveynlerin ve oyun şirketlerinin olası tehdit ve tehlikeler konusunda farkındalığı arttırmayı da amaçlamıştır. Playing video games for decades has raised concerns regarding the impact of them on society, especially young generation, who are exposed to diverse media types. After some unfortunate incidents such as school shootings followed by media coverage suggesting the connection between these incidents and playing violent video games, scientists and politicians' attention has been drawn to the effect of violent video games on society. Having reviewed the empirical literature, it can be seen that the majority of the articles focused on the violence aspect of the games and mostly neglected other aspects such as competitiveness within video games. This thesis tries to probe into the diverse articles in which contemplate the effect of competition within video games and understand the distinction of violence and competitiveness, and their possible interaction concerning its impact on young adults and teenager's aggressive behavior. The result of this review thesis can be used as comprehensive knowledge which can be utilized in forensic psychology field to provide an insight about playing video games as a modern recreational activity and its possible impacts on societies. Furthermore, it can facilitate parents and game companies to educate young people whom they are in interaction with to prevent possible threats and dangers that they may face.
Collections