Show simple item record

dc.contributor.advisorGökaşar, Ilgın
dc.contributor.authorKaraman, Ozan
dc.date.accessioned2020-12-04T10:02:35Z
dc.date.available2020-12-04T10:02:35Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/72150
dc.description.abstractBirçok işveren, çalışanlarına rahat ve güvenli taşıma sağlamak amacıyla servis hizmeti imkânı sunar. Bu çok yaygın bir hizmet olmasına rağmen yine de bazı olumsuzlukları da bulundurmaktadır. Hem özel sektör hem de devlet kurumları için işverenler açısından bu konseptin finansal yükü fazla olabilmektedir. Bu hizmet için ekstradan harcanan para başka fırsatların kaçırılmasına sebebiyet vermektedir. Diğer taraftan bazı çalışanların da bu hizmetin şartlarından şikayetleri vardır. Bu çalışmanın amacı servis hizmetleri optimizasyonu için sistematik bir yaklaşım sağlamakla beraber, sistemi toplu taşıma ile de entegre etmektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada iki metot sunulmaktadır. İlk metot genel olarak servis rotalarının optimizasyonuna odaklanırken, ikinci metot ilk metotun üstüne koyarak servis rotalarının toplu taşıma ile entegrasyonunu sağlamayı amaçlamaktadır. Çalışma, Türkiye'nin en prestijli üniversitelerinden biri olan Boğaziçi Üniversitesi'nin güncel personel servisi verisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacına ulaştırılması için bir coğrafi bilgi sistemleri yazılımı kullanılmıştır. Çalışma şunu göstermiştir ki, geleneksel yöntemlere kıyasla önerilen metotlar daha iyi sonuçlar vermektedir. Buna ek olarak, tek bir vakadaki iyileştirmelerin yanında, uzun vadede eğer çalışmada kullanılan metotlar yaygınlaşırsa, trafik koşullarında da iyileştirme sağlanacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractTo provide comfortable and reliable means of transportation, most of the employers offer personnel services to their employees. Although it is a commonly used concept, for both employers and employees, there are downsides. From employers' point of view, financial load of the concept is high for both private sector and state institutions. Extra budget spent on such systems leads to missed opportunities for other investments or researches. On the other hand, some employees have complaints about conditions of the concept. Purpose of this study is to provide a systematic approach for the optimization of personnel services and furthermore, integrating the concept with means of public transportation. In accordance with this purpose, two methods are represented in this study. The first method mostly focuses on optimization of service routes, latter, by building top of it, aims to integrate personnel services with public transportation. The study is conducted with data of current personnel system of Bogazici University, which is one of the most prestigious universities in Turkey. A Geographic Information Systems (GIS) software was used to enable the purpose of the study. Study has shown that, compared to conventional approach to the concept, offered methods have better results. Besides providing improvements to a single case, in the long term, by spreading the methods of the study, it is believed that improved traffic conditions may be provided.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTrafiktr_TR
dc.subjectTrafficen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectŞehircilik ve Bölge Planlamatr_TR
dc.subjectUrban and Regional Planningen_US
dc.titleIntegration of personnel services with public transportation: a case study of Boğazici University
dc.title.alternativePersonel servislerinin toplu taşıma ile entegrasyonu: Boğaziçi Üniversitesi vaka çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-21
dc.contributor.departmentUlaştırma Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic personnel
dc.subject.ytmPersonnel services
dc.subject.ytmUniversity personnel
dc.subject.ytmAdministrative personnel
dc.identifier.yokid10279735
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid603870
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess