Show simple item record

dc.contributor.advisorGüllü, Ahmet Refik
dc.contributor.authorDerecik, Burak
dc.date.accessioned2020-12-04T10:01:13Z
dc.date.available2020-12-04T10:01:13Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-08-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/72075
dc.description.abstractAkıllı aracın otonom karar vermesi, gerçek dünyanın trafiğinin belirsiz, karmaşık, sürekli olması ve araçların birbiriyle etkileşime girmesi nedeniyle en kritik ve en zorlu modüldür. Bu tezde, karayolu trafiğinde, çevresel araçların stokastik davranışlarıyla etkileşime giren ego araç davranışlarını göstermek için, pekiştirme öğrenme algoritmalarına dayalı bir karar alma önerilmektedir. Sunulan çözücü algoritmalar, otonom araç problemleri için Markov Karar Süreci olarak formüle edilmiştir.Önerilen algoritmalar, farklı senaryolarla test ve analiz edilmesi için bir simülasyon ortamında uygulanır. Daha sonra, uygulanan farklı algoritmaların verimliliği belirtilen kriterlere göre karşılaştırılır. Test edilen senaryoların simülasyon sonuçları, ego otomobilinin otoyolda belirsiz davranışı olan diğer otomobillerle çarpışmadan güvenli sürüş yapmak için şerit değiştirme ve hızlanma veya yavaşlama yeteneğine sahip olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractAutonomous decision making of intelligent vehicle is one of the most critical and challenging module due to the fact that traffic of real world is uncertain, complex, continuous and vehicles interact with each other. In this thesis, a decision making based on reinforcement learning algorithms is proposed to represent ego vehicle behaviors interacting with the stochastic behaviors of the environmental vehicles in highway traffic. The presented solver algorithms are formulated as Markov Decision Process (MDP) for autonomous vehicle problems.Proposed algorithms are implemented in a simulation environment so that they are tested and analyzed with different scenarios. Then, efficiency of different implemented algorithms are compared based on specifed criteria. The simulation results of tested scenarios show that ego car is capable of lane change and accelerate or decelerate in order to perform safe driving without any collision with other cars which have uncertain behavior in highway.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleRisk assessment of autonomous vehicle using Markov decision process
dc.title.alternativeOtonom araç risk değerlendirmesinde Markov karar süreci kullanımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-27
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10321706
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid632500
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess