Alışveriş merkezlerindeki giyim mağazacılığında satışgücü motivasyonunu etkileyen faktörler: Adana M1 alışveriş merkezi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bütün örgütler işletmelerinin devamını sağlayabilmeleri, rekabet edebilmeleri, farkındalık yaratabilmeleri, kar edebilmeleri ve şirket amaçlarına ulaşabilmeleri için çalışanlarından mümkün olduğunca maksimum düzeyde performans almalıdırlar. Bu amaçla çalışanlarının motivasyonunu devamlı üst seviyede tutmalıdırlar. Yüksek motivasyonla çalışan her eleman şirketin amaçlarına ulaşmasında bir köprü görevi görür. Böylece, birey ait olduğu örgütün, şirket amaçlarına ulaşmasında büyük fayda sağlar. Motivasyonun sürekli olmaması halinde ise işletmeler için varlıklarını devam ettirmeleri, kar edebilmeleri ve şirket amaçlarını gerçekleştirebilmeleri umutsuz bir hal alır. İş verimliliği yüksek motivasyonla çalışan bireylere bağlıdır. Motivasyon düzeyinin artışı işletme başarısını da beraberinde getirecektir.Bu çalışmamın amacı; AVM'lerde giyim mağazalarında çalışan satışgücü elemanlarının motivasyonunu etkileyen faktörlerin incelenmesi ve motivasyon araçlarına verdikleri önem düzeyinin belirlenmesidir. Bu bağlamdan hareketle öncelikle motivasyon teorileri ve araçları ile ilgili literatür taraması yapılarak motivasyon araçlarının alt yapısı ve daha önce yapılmış çalışmalar incelenmiştir.Bu amaçla Adana bölgesi M1 Merkez AVM'de giyim mağazalarında çalışan satışgücü elemanlarına iki bölüm halinde hazırlanan 40 soruluk anket uygulanmıştır. Ankete 132 satışgücü elemanı katılmıştır. Araştırmada yüz yüze ve mülakat şeklinde yapılan anketlerden ulaşılan veriler analiz edilmek üzere SPSS programına aktarılmıştır. İstatistiksel değerlendirmede ise Faktör Analizi kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Perakende, Alışveriş Merkezi, Satışgücü, Kişisel Satış All organizations should receive maximum performance from their employees in order to continue their operation, to compete, to create awareness, to make profit and to achieve company goals. For this purpose they should keep the motivations of their employees at the highest level. Each employee working with high motivation serves as a bridge for the company to reach its purposes. Therefore the individual plays an important role for the organization he / she belongs to, to reach the company goals. In case the motivation is not continuous, it is hopeless for the organizations to continue their existence, to make profit and to achieve company goals. Work efficiency depends on individuals working with high motivation. The increasing motivation level will result with organization success.The purpose of this study; is to examine the factors effecting the motivation of sales employees working in clothing stores in shopping malls and the importance level they give to the motivation tools. In this context, first of all a literature scan was made about motivation theories and tools in order to examine the infra-structure of motivation tools and pre-made studies.For this purpose a survey including 40 questions was applied to the sales staff working in clothing stores in M1 central shopping mall in Adana region. 132 sales staff participated to the survey. In the research, the data obtained from face to face and interview type surveys were conveyed to SPSS program to be analyzed. Factor analysis was used for statistical evaluation.Key words: Retail, shopping mall, sales force, personal sales
Collections