Show simple item record

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorMuyan, Emrah
dc.date.accessioned2020-12-04T09:56:04Z
dc.date.available2020-12-04T09:56:04Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71986
dc.description.abstractModern çağın gelişen ve değişim gösteren yapısının bir sonucu olarak, öğretmenlerin mesleki gelişimi önem kazanmıştır. Bu çalışmanın amacı dil öğretmenlerinin mesleki gelişim etkinliklerine yönelik tutumlarını ve mesleki gelişimlerini engelleyen etkenleri araştırmaktır. Bu çalışmanın katılımcıları Erciyes Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunnda çalışan 122 İngilizce okutmanıdır. Bireysel temelde gerçekleştirilen ve İngilizce öğretmenlerinin mesleki gelişim etkinliklerine yönelik tutumlarını sorgulayan bir anket uygulanmış ve bu anket sonucu toplanan veriler öğretmenlerin mesleki gelişim etkinliklerine yönelik tutumlarını ve öğretmenler arasındaki farklılıkları bulmak için betimsel analizden geçirilmiştir. Toplanan bu veriler öğretmenlerin mesleki gelişim etkinliklerini önemli bulmalarına karşın; bu etkinlikleri verdikleri önem derecesinde kullanmadıklarını göstermiştir. Öğretmenlerin, mesleki gelişim etkinliklerinde yer alma oranları ile bu etkinliklere verdikleri önem arasında cinsiyet ve deneyim etkenleri bakımından çeşitli farklılıklar saptanmıştır. Mesleki gelişimi engelleyen faktörlerin tamamına yakını öğretmenler tarafından önemli bulunurken, güdülenme eksikliği ön plana çıkmıştır.
dc.description.abstractIn recent years, because of the changing nature of language and high standards of the modern age, professional development of language teachers has gained importance. The purpose of this study was to investigate language teachers' perceptions towards professional development activities and the factors that hinder their professional development. The participants of this study were 122 English language instructors at Erciyes University School of Foreign Languages. The data collected were analyzed descriptively to find out teachers' perceptions and differences among teachers.The data analysis indicated that teachers accepted professional development activities as part of their professional life but did not implement them as much. Gender and experience were indicators of differences among teachers. Almost all the factors that hinder teachers' professional development were found important by language teachers. However, self motivation was considered as the most important factor hindering professional development.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA case study on ELT teachers` perceptions towards professional development activities
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenlerinin mesleki gelişim etkinliklerine yönelik tutumları ile ilgili durum çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmProfessional development
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid10001834
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327638
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess