A study on the evaluation of the writing coursebook and development of writing strategies in a university context
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma bir üniversite yabancı diller yüksek okulunda kullanılan yazma kitabınınincelenmesini ve sonucunda yazma stratejileri önermeyi amaçlamıştır. Çalışmaya ZirveÜniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nun 151 öğrencisi ve 81 öğretmeni katılmıştır.Veriler öğrenciler ve öğretmenler için ayrı ayrı hazırlanmış anketler aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda yazma kitabının güçlü yanlarının yanı sıra oldukça fazla sayıda zayıf yönlerinin de olduğu ortaya çıkmış ve bu olumsuzlukları gidermek için yazma stratejileri önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Materyal Geliştirme, Yazma Stratejileri This study aims to evaluate the writing coursebook used in the School of ForeignLanguages at a university and accordingly suggest writing strategies. One hundred and fiftyone students and 81 teachers from School of Foreign Languages at Zirve Universityparticipated in the study. Data collection tools were the questionnaires for both students and teachers. The results of the data indicated that the coursebook has more weaknesses than strengths, and suggested writing strategies in order to enhance these weaknesses.Key Words: Materials Development, Writing Strategies
Collections