Teacher candidates` attitudes towards compulsory English courses: The case of a Turkish university freshman students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı öğrencilerin zorunlu İngilizce derslerine yönelik bilişsel, duyuşsal ve davranışsal tutumlarını ve bu tutumların cinsiyet, bölüm, mezun olunan lise, İngilizce öğrenme amaçları ve İngilizce'ye ayırdıkları saatlerle ilişkisini belirlemektir. Bu amaçla birbiriyle içiçe kesitsel anket ve ilişkisel araştırma deseni benimsenmiştir. Araştrımanın örneklemi Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nden gönüllü seçilen 207 öğrenciden oluşmaktadır. Bilgi toplama aracı olarak kısmen uyarlanmış anket kullanılmıştır. Tanımlayıcı istatistik için frekans, yüzdelik, ortalama ve standart sapma, çıkarımsal istatistik için ise bağımsız örneklem t-test, tek yönlü ANOVA ve regresyon analizinden faydalanılmıştır. Bulgular bu istatistikler yolu ile tanımlanıp ve yorumlanmıştır. Bu sonuçlara göre katılımcıların büyük bir çoğunluğu İngilizce dersini geçmeyi amaç edinirken, yarıya yakını İngilizce öğrenmek için hiçbir çaba sarfetmezler. Katılımcılar tutum bileşenlerinde ayırt edilmeksizin hepsinde olumsuz tutum sergilemişlerdir. Önceki çalışmalara zıt olarak, erkek öğrencilerin tutumları kız öğrencilere göre daha olumludur. Türkçe Öğretmenliği'nde okuyan öğrenciler diğer bölümlerde okuyan öğrencilere göre daha olumlu tutum göstermişlerdir. Düz liselerden mezun olan öğrenciler beklenmedik bir şekilde diğer liselerden mezun olan öğrencilere oranla daha olumlu bir tutum sergilemişlerdir. Öğrencilerin İngilizce öğrenme amaçları ile İngilizce'ye ayırdıkları saatlerin sergiledikleri tutumlarda çok az rolü vardır. Bir öneri olarak, dil öğretmenlerinin İngilizce dil yapısını öğretmenin yanında, bireysel farklılıklara ve duyuşsal etmenlere daha fazla odaklanmaları ve İngilizce bilmenin önemini aşılamaları tavsiye edilir.Anahtar Kelimeler: bireysel farklılıklar, motivasyon, tutum, tutum bileşenleri The purpose of this study is to determine the students' attitudes in terms of cognitive, affective, and behavioral components towards the compulsory English courses and the relation to gender, departments, the graduated high schools, goals and hours for studying English. The crosssectional survey and correlational research design, interlaced within each other, were adopted to achieve this objective. 207 volunteer freshman students were sampled in the Education Faculty of Siirt University. A partially adapted survey was employed as a data collection instrument. For the descriptive statistics, frequency, percentage, mean and standard variation; and for the inferential statistics, independent samples t-test, one-way ANOVA, and regression analyses were executed. The findings were described and interpreted with the aid of statistics. According to the results, while most of the respondents aimed passing the English course, almost half of them did not ever put any effort to acquire English. The participants displayed negative attitudes in all attitudinal components without any differences among the components. Contrary to previous studies, male students displayed more favorable dispositions than females. Learners getting an education in Turkish Language Education department bore more approving attitudes than other departments. The participants graduated from general high schools unexpectedly embraced more favorable dispositions. The participants' goals and hours for studying English had very little share on their attitudes. As a suggestion, the language instructors are advised to deem more on the individual differences and the affective factors besides dictating the structures of English to the learners, and indoctrinate the precious worth of the acknowledgement in English.Keywords: the individual differences, motivation, attitudes, attitudinal components
Collections