The effects of drama on students` self-confidence and motivation in language learning process
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Modern eğitim sisteminde, İngilizce öğretiminin en etkili yolları araştırılmaktadır. Motivasyon, özgüven ve dil sınıflarında kullanılan yöntemler birbiriyle yakından ilgilidir. Drama, dil öğrenimini daha etkili bir hale getirmek için, dil öğrenim sürecine dâhil edilebilecek alternatif bir yol olabilir. Bu bağlamda, bu çalışma İngilizce öğrenmede dramanın öğrencilerin motivasyonu ve kendine güveni üzerindeki etkilerini araştırmayı amaçlar. Bunu elde etmek için, 8 haftalık bir ders programı tasarlanmıştır. Çalışma Hasan Kalyoncu Üniversitesi hazırlık okulunda 100 başlangıç seviyesindeki öğrenciyle yürütülmüştür. Amaç (1) drama aktiviteleri kullanmak öğrencilerin özgüvenini ve motivasyonunu geliştirmede etkili mi? ve (2) öğrencilerin drama aktiviteleri hakkında düşünceleri nelerdir? sorularına cevap bulmaktır. Bu sorular bağlamında 3 farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. Öğretmen 8 hafta süresince drama derslerinin ardından haftalık olarak günlük tutmuştur. Ayrıca öğrenciler anket soruları cevaplamışlardır. Son olarak ise, dönemin sonunda, 10 öğrenciyle görüşme yapılmıştır. Görüşmelerden elde edilen bulgular içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir ve anket sonuçları beşli Likert ölçeğine göre hesaplanmıştır. Bulgular göstermiştir ki dil öğreniminde drama kullanmak oldukça etkilidir. Aynı zamanda öğrenciler drama derslerinin motivasyonlarını artırması ve öz-güvenlerini geliştirmesi hakkında olumlu dönütte bulunmuşlardır. In modern education system, the most effective ways of teaching English have been researched. Motivation, self-reliance and the methods that are used in language classroom are closely related to each other. Drama can be an alternative way to integrate into the language learning process to make language learning more effective. In this respect this study aims to find out if drama effects the motivation and self-confidence of students in learning English. To achieve this, an 8-week lesson plan was designed. The study was carried out with 100 elementary level students at the Preparatory school of Hasan KALYONCU University. The aim was to find the answers for the following research questions which are (1) Is using drama activities effective for developing students' self confidence and motivation? (2) What are the students' perceptions towards using drama activities? Regarding these questions, three different data collection tools were used; the teacher kept weekly diaries after the drama classes for 8 weeks. Also students answered questionnaires. Lastly, at the end of the term, an interview was conducted with 10 students. The results from the interviews were analyzed by content analysis and the questionnaire data was calculated based on a five-point Likert scale. The findings showed that using drama in language learning was quite effective. Also students reflected positively about the drama lessons in terms of improving their motivation, and developing their self-confidence.
Collections