Geleneksel ve web online mağazalardan ürün satın alımlarında tüketici tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojik alandaki ilerlemeler gün be gün insan hayatındaki ihtiyaç ve isteklerin farklılaşmasına neden olmaktadır. Bir birey olarak tüketici artık istediği ürüne çok zahmet çekmeden ulaşabilmektedir. Online mağazalar sayesinde tüketicilerin satın alma süreci daha hızlı ve kolay hale gelmiştir. Fiziksel mağazaların sunduğu birçok hizmete ek olarak ürünleri istediği anda istediği ülkeden istediği zamanda sipariş edebilmektedir. Alışveriş mecrasına yeni kavramlar kazandıran internetin buradaki rolü yadsınamaz. Bu çalışma Çukurova bölgesinde faaliyet gösteren beş üniversitenin toplam 122 öğretim elemanına uygulanmıştır. Bu tez çalışmasında geleneksel mağazalara göre web mağazalarından belirlenen ürün gruplarıyla ilgili olarak satın alım yapan öğretim elemanlarının, satın alım süreçlerine etki eden faktörlere ilişkin görüşlerini ve tutumlarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Tanımlayıcı bir araştırma olarak tasarlanan bu çalışmada verilerin analizi için frekans dağılımı, aritmetik ortalama ve güvenilirlik analizinden yararlanılmıştır. Progressions in the field of technology result in the variation of needs and demands in humans' lives day by day. Today, a consumer, as an individual, can reach the product that s/he wants without much effort. The process of purchasing a product has become a lot easier and quicker by means of online stores. In addition to the services which are provided by physical stores, consumers can order products from whichever country s/he wants and whenever s/he wants. The role of the internet which brings in new concepts to the shopping channel cannot be ignored. This study was conducted with totally 122 instructors who are teaching at five universities in the region of Çukurova. It was aimed by this research to reveal the thoughts and attitudes of the instructors who purchased predetermined products from online stores rather than the traditional stores towards the factors affecting their purchasing processes. In this study which was designed as a descriptive research, frequency distribution, arithmetical average and reliability analysis were used for data analysis.
Collections