Turkish EFL students` opinions towards the use of tablet pcs and interactive whiteboards in EFL classrooms
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, yabancı dil olarak İngilizce öğretimi yapılan sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin akıllı tahta ve tablet kullanımına ilişkin görüşleri incelenmiştir. Çalışmanın örneklem grubunu Eğitimde Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme (FATİH) Projesi kapsamında Muş İlinde İngilizceyi yabancı bir dil olarak öğrenen 160 ortaöğrenim öğrencisi oluşturmaktadır.Veriler, öğrencilere dağıtılan anket yolu ile onların tablet ve akıllı tahta kullanıma ilişkin görüşleri incelenerek elde edilmiştir. İki bölümden oluşan anketlerin ilk bölümünde Ortaöğrenimde okuyan öğrencilerin İngilizce dil sınıflarında tablet kullanımına ilişkin görüşleri ile ilgili olarak 12 maddelik bölüm, ikinci kısımda ise İngilizce dil sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin akıllı tahta kullanımına ilişkin görüşlerine ait 21 maddelik bölüm yer almıştır. Bunun yanı sıra, öğrencilerin demografik bilgilerinin analiz edilmesi için bir bölüm de ankette yer almıştır. Nicel araştırma yöntemleri kullanılan bu çalışmada verilerin analizinde istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Cinsiyet, yaş, bilgisayar tecrübesi, internet tecrübesi, tablet bilgisayara sahip olma durumu, tablet bilgisayar kullanım eğitimi alma durumu, haftalık akıllı tahta kullanım saati ve akıllı tahta kullanım eğitimi alma durumu gibi değişkenlerle öğrencilerin İngilizce dil sınıflarında akıllı tahta ve tablet kullanımına ilişkin görüşleri arasındaki ilişki incelenerek analiz edilmiştir. Verilerin istatistiksel analizinin ışığında öğrencilerin akıllı tahta kullanımları arttıkça onların bu teknolojilere olan ilgilerinin de arttığı söylenebilir. Öte yandan, öğrenciler tablet bilgisayarların onların motivasyon ve öğrenmeleri üzerinde önemli bir artışa yol açmadığı gözlenmiştir. Demografik değişkenlerden akıllı tahta kullanımı ile yaş değişkeni arasında, tablet kullanımı açısından da haftalık akıllı tahta kullanım saati arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. The study investigated the opinions of Turkish EFL students towards the use of tablet PCs and interactive whiteboards in EFL classrooms. The sample group of this study included 160 Turkish EFL students from different high schools of Muş National Education Directorate within the scope of `Movement of Enhancing Opportunities and Improving Technology,` known as FATIH Project.The data were gathered through a questionnaire distributed to 160 Turkish high-school students in order to explore their views towards the use of tablet PCs and interactive whiteboards. The questionnaire consisted of two sections. First section included a scale consisting of 12 items about tablet PC use and second section including 21 items about IWB use in EFL classrooms. Students' demographic information forms were also analyzed. Quantitative research methods were used to collect the data and statistical methods were used to analyze the obtained data. The relation between variables such as gender, age, the experience of computer use, the experience of Internet use, tablet ownership, the number of hours of IWB use, having the training of IWB use is examined and analyzed. The findings in this study showed that the majority of the students have positive opinions with respect to the use of IWBs in EFL classrooms. On the other hand, it is observed that, the use of tablet PCs has not a considerable impact on students' motivation and learning. A significant difference is found between the scores of the means of item total score in accordance with Turkish EFL students' use of tablet PCs and the hours of IWB use per a week variable. In addition, A significant difference is found between the scores of the means of item total score in accordance with Turkish EFL students' use of IWBs and age variable.
Collections