The role of portfolios in boosting young adult learners` writing skills
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Genç yetişkin öğrenciler farklı amaçlardaki çalışmaları yapmak için harika bir içgüdü ya da kapasiteye sahiptirler. Düşüncelerimizi ya da mesajlarımızı iletmek için hepimizin etkili yazma becerilerine ihtiyacı vardır. Bu tezin amacı farklı çalışmaları içeren bir dosyalama tekniğini kullanarak genç yetişkinlerin yazma becerilerini geliştirmek ve yardım etmektir. Araştırmanın başında, İngilizcedeki problemlerle ilgili fikirleri için öğretmenlerle görüşmeler ve öğrencilerle ön-anketler uygulandı. Sonunda ise öğrenciler dosyalama tekniğinin kullanımı ile ilgili fikirlerini ifade etmek için son-anketler yaptılar. Bu çalışmanın diğer amacı öğrencilerin telaffuzunu, dil kullanımını, heceleme, noktalama ve grameri geliştirerek genç yetişkin öğrencilerin İngilizceyi etkili kullanmayı sağlamaktır. Bu çalışmaya Bismil Anadolu İmam Hatip Lisesinde yaşları on dört ile on beş arasında olan ve AA ile AB sınıfında olan altmış öğrenci katılmıştır. Süreç altı haftayı aldı. Sonuç olarak, genç yetişkin öğrencilerin analiz etme, muhakeme, sonuç çıkarma, öz farkındalık becerileri gibi kelimelerini, kritik ve yaratıcı düşüncelerini geliştirdiğini bulduk. Young adult learners have a great instinct or capacity to conduct tasks for different purposes. In order to convey our thoughts or messages we all need to have effective writing skills. The aim of this thesis is to help and improve writing skills of young adult learners by using a portfolio including different tasks .At the beginning of the study, interviews with teachers and pre-questionnaires with students were applied for their ideas about the problems in English learning. At the end, students had post-questionnaires to express their ideas on the role of portfolio usage. Another goal of this study is to make young adult learners use English effectively by improving their pronunciation, the use of language, spelling, punctuation and grammar. Sixty high school students who were in AA and AB classes and whose ages were between fourteen and fifteen .The duration took nearly six weeks. As a result, we have found that the young adult learners have boosted their vocabulary, critical and creative thinking as well as, analyzing, reasoning, deducing, self-awareness skills.
Collections