8. sınıf öğrencisinin matematik dersine karşı tutumu ile TEOG sınav sonuçları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın örneklemini 2015-2016 eğitim öğretim yılında ilköğretim 8. Sınıfta okumakta olan 43 erkek, 25 kız olmak üzere toplam 68 öğrenci oluşturmaktadır. Demografik bilgiler öğrencilere uygulanan anket yoluyla elde edildikten sonra toplam 38 maddeden oluşan matematik tutum ölçeği öğrencilere uygulanarak analizi yapılmıştır. Araştırmada demografik bilgiler öğrencilere uygulanan anket yoluyla elde edildikten sonra Duatepe ve arkadaşlarının geliştirmiş olduğu matematik tutum ölçeği öğrencilere uygulanmıştır. Öğrencilerin matematik dersine ait TEOG sonuçları ile tutum puanları kıyaslanmıştır. Verilerin analizi konusunda; Tanımlayıcı istatistikler frekans, yüzde, ortalama, standart sapma değerleri ile sunulmuştur. Çalışmadaki yöneticiye faktör yapısını tespit etmek amacı ile Açımlayıcı faktör analizi uygulaması yapılmıştır. Örneklem yeterlilik düzeyinin tespiti için KMO ve faktör yapılarının testi için Barlett testi uygulanmıştır. Boyutların iç tutarlılığının test edilmesi amacı ile Co. Alpha analizi kullanılmıştır. Elde edilen boyutlardaki iki grubun ölçüm değerleri arasındaki farkın analizinde t testi kullanılmıştır. Üç evre grubun karşılaştırılmasında Varyans analizi (ANOVA) testi ve ikili karşılaştırmalar (post. hoc.) için Sidak testi kullanılmıştır. Boyutlar arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amacı ile korelasyon analizi uygulanmıştır. Çalışmada 0,05'den küçük p değerleri istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir. Analizler SPSS 22.0 paket programı ile yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre katılımcıların TEOG puanı ile Korku-Güven boyutu arasında (r=0,289,p<0,05) ve Mesleki Önem boyutu arasında (r=0,248,p<0,05) pozitif düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların TEOG puanı ile İlgi ve Sevgi boyutu arasında anlamlı bir ilişki olmadığı görülmüştür (r=0,04,p>0,05). Katılımcıların TEOG puanı ile zevk boyutu arasında negatif düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir(r=-0,139,p<0,05).Anahtar Kelimeler: Matematik Tutum Ölçeği, İlköğretim, TEOG This study performed on population of 68 students (43 male, 25 female) at the eigth-grade of elemantary school in 2013-2014 term. The mathematics attitude scale comprised of 38 items which developed from Duatepe et al was performed after demographic data obtained. Point of the students was compared with TEOG results. Descriptive statistical methods (Mean, Standart deviation and %) were used for data analysis. Exploratory factor analysis was performed on director for determining factor structure. KMO was performed for determining sample competence level and Barlett test was performed for determining factor structure. Co. Alpha analysis were used for testi of internal consistency. The comparisions between obtained values of groups were made using Independent T test. Variance analysis (ANOVA) was used for comparision of three groups and Sidak test was used for comparision of two groups. Correlation analysis was used for detemining correlation between dimensions. The level of significance was set at p<0,05 in this study. SPSS 22.0 proramme were used for statistical analysis. Accordong to the results, there were statistically significant positive correlation between TEOG exam results with Phobia-Confidence (r=0,289,p<0,05) dimensions and Profeessional significance (r=0,248,p<0,05). There were no statistically significance between TEOG exam results with interest and sympathy dimensions (r=0,04,p>0,05). There were negative statistically significant correlation between TEOG exam results and enjoyment dimensions among study participants (r=-0,139,p<0,05).Key Words: Mathematics Attitude Scale, Elemantary School, TEOG Exam
Collections