Turkish adult learners` approach to learning English with regard to motivation, attitudes, reasons and willingness to communicate
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İngilizce öğrenimi giderek önem kazanıyor. Günümüzde insanlar sadeceiletişim için değil aynı zamanda bir iş bulma, terfi, seyahat etme, okul konularına vediğer kariyerle ilgili isteklerine erişmek için İngilizceye ihtiyaç duyuyor. Önerildiği gibiinsanlar çeşitli nedenlerle İngilizce öğrenirler. Buna göre, İngilizce öğrenmeye,kültürüne, öğretmenlerine ve o dildeki konuşmacılara yönelik tutumları vardır.Öğrenciler İngilizce öğrenmek ve İngilizce iletişim kurmak için yüksek veya düşükmotivasyona sahip olabilirler. Bir öğrenci İngilizce öğrenmek, onu iletişim içinkullanmayı arzu ediyorsa buna iletişim istekliliği denir (WTC).Bu çalışmada üç amaç belirlenmiştir: 1) İngilizce, yabancı dil olarak İngilizce(EFL) öğrenen yetişkinlerin İngilizce derslerine neden yabancı dil olarak öğrenmekistediklerini bilmek; 2) İngiliz dili hakkındaki motivasyonlarını ve tutumlarınıkeşfetmek; 3) İngilizce iletişim kurmak için ne kadar istekli olduklarını öğrenmek.Ayrıca, bu faktörler arasındaki korelasyon analizi yapıldı. Bu amaçları gerçekleştirmekiçin üç bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır. İlk olarak, Sosyal Bilimler içinİstatistiksel Paket (SPSS) programı kullanılarak tanımlayıcı bir analiz yapıldı. İkincisi,İngilizce öğrenmek için nedenler, İngilizceye karşı motivasyon/tutum ve İngilizceiletişimde isteklilik arasındaki ilişkiyi test etmek için Pearson korelasyon katsayısıkullanılmıştır.Araştırmaya, sekiz özel dil kurumu tarafından İngilizce derslerine katılan 234öğrenci katılmıştır. Kantitatif bir araştırma yöntemi dizayn edilmiştir.VIÇalışmanın sonuçları, bu örneğe katılanların çoğunlukla İngilizce öğrenmekistediklerini belirten işle ilgili ifadeler seçtiklerini gösteriyor. Gezi için İngilizceöğrenmek sıralamada ikinci sırada yer alırken, ardından bilgi/arkadaşlık ifadeleri ikincisırada yer aldı. Son olarak, katılımcılar İngilizce başarılı olmak için İngilizceöğrendiklerini belirttiler. Öğrencilerin motivasyonu ve tutumları göz önüne alındığında,katılımcılar kendilerini motive etmiş olarak görüyorlar ve İngilizce diline karşı olumlututumlara sahipler. Katılımcıların İngilizce iletişim kurma istekliliğine gelince, sonuçlaryabancılardan ziyade arkadaşlarıyla ve tanıdıklarıyla daha fazla konuşmayı tercihettiklerini belirtti. Bu sonuçlar, WTC ile ilgili diğer bazı sonuçlar ile tutarlı olduğunugöstermiştir. Korelasyon sonuçlarına göre, öğrencilerin İngilizce öğrenme nedenleri, budile motivasyon ve tutumlar ile WTC gibi tüm bu faktörler .05 düzeyinde birbirleriyleanlamlı derecede ilişkiliydi. Korelasyon sonuçlarına göre, işle ilgili nedenlerin, bilgi vedostluk nedenleriyle ilişkili olduğu (r = .56) yüksek olduğu ima edildi. Ek olarak,motivasyonun bütünlük (yabancı dil ve toplumuna yönelik tutumlar) üzerinde olumlubir etkisi olmuştur. Öte yandan, iletişimde isteklilik ve anksiyete negatif yöndeilişkiliydi.Bu araştırmanın önemi yabancı dil olarak İngilizce bağlamı üzerine yapılanaraştırmalara kuramsal katkısında yatmaktadır. Dahası, yabancı dil olarak İngilizcebağlamları için yaptığı dilbilim ve pedagojik sonuçlar, motivasyon, tutum ve iletişimdeistekliliğin kavramsallaştırılmasına katkıda bulunmaktadır. Çalışmanın sonuçları,Türkçe yetişkin yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerinin, dil kurumu veöğretim elemanları tarafından İngilizce iletişim kurma istekliliğini artırmak içindesteklenmeleri gerektiğini göstermektedir.Çalışmanın katılımcılarının İngilizcelerini yabancı bir dil olarak öğrenmenedenlerini, İngilizceye ve topluluğuna yönelik tutum ve motivasyonlarını ve İngilizceiletişimde istekliliklerini daha iyi anlamak için, bu konuyu etkileyebilecek daha fazladeğişkeni inceleyen daha fazla çalışma gerçekleştirilebilir.Anahtar Kelimeler: Türk yetişkin öğreniciler, İngilizce öğrenme nedenleri, motivasyon, tutum, iletişimde isteklilik. Learning English has increasingly gained importance. Today, people needEnglish not only for communication but also for getting a job, being promoted,traveling, achieving school subjects and other career-related ambitions. As suggested,people learn English for various reasons. Accordingly, they have attitudes towardslearning English, its culture, instructors of it, and speakers of that language. Learnerscan have high or low motivation for learning English and communicating in English.When a learner desires to learn English, to use it for communication, it is calledwillingness to communicate (WTC).Three objectives guided this study: 1) to learn why Turkish, English as a foreignlanguage (EFL) adult learners who attended English courses want to learn English as aforeign language; 2) to explore their motivation and attitudes toward the Englishlanguage; 3) to find out how willing they are to communicate in English. Moreover, thecorrelation among these factors was analyzed. In order to accomplish these aims, aquestionnaire consisting of three parts was applied. First, a descriptive analyses wasconducted, using Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) program. Second,Pearson correlation coefficient was used to test for the relationship between reasons tolearn English, motivation/attitudes toward English, and WTC in English.Two hundred thirty-four (234) Turkish adult learners attending English coursesat eight private language institutions participated in this study. A quantitative researchmethod design was adopted.VIIIThe results of the study showed that, the participants in this sample chose mostlyjob-related statements for the reason why they wanted to learn English. LearningEnglish for travel took the second place in the sequence followed byknowledge/friendship statements. Finally, the participants stated that they learn Englishfor being successful in English. When learners' motivation and attitudes are considered,the participants regard themselves as motivated and had favorable attitudes towardEnglish language. As for the participants' willingness to communicate in English, theresults indicated that they preferred to talk more with their friends and acquaintancesrather than with strangers. These results showed consistency with some other resultsrelated to WTC. According to correlation results, all these factors including learners'reasons for learning English, motivation and attitudes toward that language and WTCwere significantly correlated with each other at .05 level. Based on the correlationresults, it was implied that job-related reasons were highly (r=.56) correlated with thereasons about knowledge and friendship. Additionally, motivation had a positive effecton integrativeness (attitudes toward foreign language and its community). On the otherhand, WTC and anxiety were negatively correlated.The importance of this research lies in its theoretical contributions to theresearch on EFL context. Moreover, its linguistics and pedagogical implications forEFL contexts contribute to conceptualization of motivation, attitudes and WTC. Theimplication of the study is Turkish adult EFL learners needed to be supported bylanguage institutions and instructors to increase their willingness to communicate inEnglish.To better understand the study participants' reasons to learn English as a foreignlanguage, motivation and attitudes toward English and its community, as well as, theirWTC in English, more studies examining more variables that possibly affect this issuemay be carried out.Key Words: Turkish adult learners, reasons for learning English, motivation, attitude,WTC.
Collections