Show simple item record

dc.contributor.advisorGüner Yıldız, Nevin
dc.contributor.authorKaya, Sultan
dc.date.accessioned2023-09-20T13:59:29Z
dc.date.available2023-09-20T13:59:29Z
dc.date.submitted2023-06-15
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/715773
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı genel eğitim sınıfında öğrenim gören özelgereksinimli bir öğrenciye toplama, çıkarma, onluk ve birlik oluşturma becerilerininöğretiminde doğrudan öğretim yöntemi ile sunulan somut-yarı somut-soyut öğretimstratejisinin etkililiğini belirlemektir. Ayrıca öğrencinin bu becerileri edindikten sonra,başka bir uygulayıcı eşliğinde ve başka bir ortamda beceriyi sergileme durumunu,öğretim tamamlandıktan sonra kalıcılığın sağlanıp sağlanmadığını ve son olarakçalışmanın sosyal açıdan önemini belirlemek amaçlanmıştır.Yöntem: Araştırmada tek denekli araştırma modellerinden davranışlar arasıyoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Çalışma genel eğitim sınıfındaöğrenim gören ve OSB tanısına sahip yedi yaşındaki bir kız öğrenci ilegerçekleştirilmiştir.Bulgular: Araştırma sonucunda genel eğitim sınıfında öğrenim gören özelgereksinimli öğrencinin somut-yarı somut-soyut öğretim stratejisi ile öğretimlerigerçekleştirilen matematik becerilerini edindiği, öğretim sona erdikten iki, üç ve dörthafta sonra da sürdürebildiği belirlenmiştir. Genelleme bulguları incelendiğinde,öğrencinin matematik becerilerini başka ortam ve başka kişiye de genelleyebildiğigörülmüştür. Sosyal geçerlik bulguları, somut-yarı somut-soyut öğretim stratejisiylematematik becerilerinin öğretimine ilişkin olumlu görüşlerin olduğunu göstermektedir.Sonuç ve Öneriler: Araştırma sonucunda doğrudan öğretim yöntemi ile sunulansomut-yarı somut-soyut öğretim stratejisinin genel eğitim sınıfında öğrenim gören özelgereksinimli öğrenciye toplama, çıkarma ve onluk ve birlik becerilerinin öğretimindeetkili olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçları doğrultusunda özel gereksinimli öğrencilerin eğitimlerden sorumlu kişilere somut-yarı somut-soyut öğretim stratejisi kullanılarak matematik becerilerinin öğretimi önerilmektedir.Anahtar kelimeler: Matematik öğretimi, Somut-yarı-somut-soyut öğretim stratejisi, Toplama işlemi, Çıkarma işlemi, Onluk ve birlik oluşturma, Kaynaştırma, Otizm
dc.description.abstractPurpose: The aim of this study is to determine the effectiveness of the concreterepresentational-abstract teaching strategy presented by the direct instruction method inteaching the skills of addition, subtraction, and tens and ones building to a student withspecial needs studying in the general education class. Also, it was aimed to determinewhether the student used the skills in the company of another person and anotherenvironment after she acquired the skills and whether she continued to use the skill afterthe teaching was completed, and finally, the social importance of the study.Method: In the study, multiple probe with probe conditions across behaviorsmodel, one of the single-subject research models, was utilized. The study was carriedout with a seven-year-old female student who attended a general education class andhad a diagnosis of ASD.Results: As a result of the research, it was determined that the participantacquired the mathematics skills taught with the concrete-representational-abstractteaching strategy. It was determined that these skills continued two, three, and fourweeks after the teaching ended. When the generalization findings were examined, it wasseen that the student could generalize the mathematics skills to another environment andperson. Social validity findings show that there are positive opinions about teachingmathematics skills with concrete-representational-abstract teaching strategy.Conclusion and Suggestions: In conclusion of the research, it was seen that theconcrete-representational-abstract teaching strategy presented by the direct instructionmethod was effective in teaching addition, subtraction, and tens and ones building skillsto students with special needs studying in the general education class. In line with theresults of the research, it is recommended to those responsible for the education of students with special needs teach mathematics skills using the concreterepresentational-abstract teaching strategy.Keywords: Mathematics education, The concrete-representational-abstract teaching strategy, Addition, Subtraction, Tens and ones building, Inclusion, Autismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGenel eğitim sınıflarında öğrenim gören özel gereksinimli öğrencilere matematik becerileri öğretiminde somut-yarı somut-soyut öğretim stratejisinin etkililiği
dc.title.alternativeThe effectiveness of concrete-representational-abstract teaching strategy on teaching mathematics skills to students with special needs in general education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-06-15
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematical skill
dc.subject.ytmHandicapped children who need special education
dc.subject.ytmTraining strategies
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmConcrete-representational-abstract instruction strategies
dc.identifier.yokid10325314
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid680997
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess