Show simple item record

dc.contributor.advisorYetim, Ahmet Azmi
dc.contributor.authorAtak, Bihter
dc.date.accessioned2023-09-20T13:49:52Z
dc.date.available2023-09-20T13:49:52Z
dc.date.submitted2022-12-05
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/715707
dc.description.abstractBu araştırmada sosyal bağlılık ve sosyal kaygı düzeyleriyle, öğrencilerin demografik özellikleri arasındaki farklılığı ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Üniversite öğrencilerinin sergiledikleri sosyal kaygı ve sosyal bağlılığın, kendi yaşamlarında pek çok alanda olumsuz davranışlara sebep olduğu gözlemlenmiştir. Çalışmada öğrencilerin bu olumsuz davranışların, yaşamlarına hangi boyutta yansıttıklarını gözlemlemek amacıyla incelemeler yapılmıştır. Araştırmanın örneklem grubu Tokat Gazi Osman Paşa Üniversitesi'nde öğrenim gören 24469 öğrenci arasından örneklem yöntemi ile seçilen 646 öğrenciden oluşmaktadır. Sosyal bağlılık ve sosyal kaygı ölçeğinin; sosyal kaçınma, kaygı ve değersizlik duygusu gibi alt problemlerle pozitif yönlü bir ilişkisi olduğu görülmektedir. Yapılan bu araştırma sonucunda Üniversite öğrencilerinin, öğrenim gördükleri bölümlere göre sosyal bağlılık düzeyleri arasında farklılıklar olduğu görülmektedir. Bu sonuç yorumlandığında Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Fakültesindeki öğrencilerin sosyal bağlılık düzeylerinin, diğer bölümlere göre daha yüksek olduğu bulgusu gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractThis research aims to reveal the differences between the levels of social commitment and social anxiety and the demographic characteristics of students. It has been observed that the social anxiety and social commitment exhibited by universty students caused many negative behaviors in their own lives. These negative behaviors are examined in this study for observing how the students reflect them in their lives. The sample group of the study created of 646 students selected by sampling method among the 24449 students studying at Tokat Gaziosmanpaşa Universty. Social commitment and social anxiety scale seem to be positively related to sub-problems such as social avoidance, anxiety and sense of worthlessness. As a result of this research, it is seen that there is a differeence between the levels of social commitment of the universty students acoording to departments they have studied. It has been observed that the level of social commitment of students in the physical education and sports sciences is higher than in other parts of this result.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin sosyal bağlılıkları ile sosyal kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the relationship between social commitment and social anxiety levels of universty students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-12-05
dc.contributor.departmentSpor Yöneticiliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10229225
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid758953
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineSpor Yöneticiliği Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess