dc.contributor.advisor | Bulat, Mustafa | |
dc.contributor.author | Tüvör, Murat | |
dc.date.accessioned | 2022-05-12T07:55:45Z | |
dc.date.available | 2022-05-12T07:55:45Z | |
dc.date.submitted | 2022-03-03 | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/715667 | |
dc.description.abstract | 'Gelecekteki insan ve sanat anlayışı nasıl olacak?' sorusundan hareketle geçmişten günümüze değin oluşturulan sanat formları ve bilinci her zaman yeni, farklı olanı arama gibi tekrar anlayışından uzakta olan prensip ile hareket etmiştir. Sanatçıların kendi anlayış ve özünü ifade etme gereksinimi, geçmişte olduğu gibi, şimdi de aynen devam etmektedir. Geleneksel sanat yöntem ve teknikleri bu arayış ve çabalar ile yerini radikal dönüşümlere bırakmıştır. Sanatçının eseri meydana getirirken kullandığı malzeme ve yöntemler dönemine göre önem arz ettiği gibi günümüze de ışık tutmaktadır. Sanat ve bilim her zaman geçmişten dersler alarak yolculuğuna devam ettiği için dünü ve bugünü her zaman sorgulamıştır.Bazı arkeolojik bulgulara göre; oluşturulan sanat formlarının ne amaçla yapıldığı ve hatta ne ile yapıldığı henüz açıklanamamaktadır. Örnek vermek gerekirse; Türkiye'de Şanlıurfa İli Göbeklitepe Mevki'nde keşfedilen ve M.Ö. 12 bin yıl öncesine ait bulgular Göbeklitepe'nin zamanında bir inanç merkezi olarak değerlendirilmiş olduğuna işaret etmektedir. Ancak bölgedeki bulgularda edinilen ürünlerin zamanında ne tür araç gereçlerle yapıldığına dair herhangi bir bulguya henüz rastlanılmamıştır. Ortaya çıkarılan bu bulguların kendine has bir üslup ve özgünlüğü olduğu bilinmekte ancak bu bulguların dünyanın diğer bölgelerindeki kalıntılarla bir benzerliği bulunmamaktadır. Geçmişin birikimleri geleceğe ışık olurken bize de sanatsal ve bilimsel anlamda farklı olanı bulma ve farklı yöntemi seçebilme yolunu açmaktadır. Tarih öncesi süreçlere göre şekillenen kültürel, sosyal, teknolojik gelişim ve değişimler beraberinde çeşitli olanaklar sunmuştur. Bu olanaklar, iletişim bağlamında üretim yapan birçok alanı yapay sinir ağları ile, siber uzamda interaktif bir mega, 'sanat platformu' mekânına dönüştürmüştür. Günümüzde fiziksel üretim alanında sanat, mühendislik, endüstri, mimari ve tıp alanlarında kullanılan üç boyutlu yazıcılar ve CNC (Computer Numerical Control) teknolojileri ortaya çıkmıştır. Bir başka gelişme ise malzemesiz alanda siber uzay (cyberspace), VR (Visual Reality) veya artırılmış gerçeklik AR (artificial reality), sanal dünya (virtual world), sanal çevre (virtual environment), sanal gerçeklik, holografi gibi yenilenen teknolojiler ile bir nevi yeni bir boyut kazanmıştır. Bu gelişmeler ışığında, aşağıdaki yazılımlarla data/veri boyutta işlemler yapılarak, yukarıda sıralanan teknolojiler ile üretim yapılabilmektedir.Bu uygulama CAD yazılımlar şunlardır: Maya, 3ds Max, Cinema4D Solidworks, Blender, AutoCad, Rhino, ZBrush, PTC Creo, Inventor, Mudbox, Modo, LightWave, OpenSCAD, SketchUp, FreeCAD, TinkerCad, Fusion360 vb.Anahtar Kelimeler: Data, Modernizm, Modern Sanat, Sanat | |
dc.description.abstract | Based on the question of `How will the future human and art understanding be?`, the art forms and consciousness created from past to present have always acted with the principle that is far from reproductive perception, like searching for the new and different. The need for artists to express their understanding and essence continues, just as in the past. Traditional art methods and techniques have been replaced by radical transformations with these pursuits and efforts. The materials and methods used by the artist in creating the work are important according to the period and shed light on the present day. Since art and science always continue their journey by taking lessons from the past, they have always questioned yesterday and today.According to some archaeological findings; It is not yet possible to explain for what purpose the art forms created and even with what they were made. For example; Findings dating back 12 thousand years BC, discovered in Göbeklitepe, in Turkey's Şanlıurfa Province, indicate that Göbeklitepe is once considered as a belief center. However, no findings have yet been found about what kind of tools are usedto form the products acquired from the findings in the region back then. These findings have a unique style and originality and do not show any resemblance to the ruins found in other parts of the world.While the accretion of the past sheds light on the future, it also gives us a way to find and createthe artistically and scientifically different. Cultural, social, technological developments and changes, shaped by prehistoric processes, offered various possibilities in its wake. These possibilities have transformed many areas of communicative production into an interactive mega, 'art platform' site in cyber space with artificial neural networks. Today, three dimensional printers and CNC (Computer Numerical Control) technologies have emerged in the field of physical production, art, engineering, industry, architecture and medicine. Another development is; in the field without necessaries, cyberspace, VR (visual reality) or augmented reality AR (artificial reality), virtual world, virtual environment (virtual environment), virtual reality, holography have gained a sort of new dimension withrenewed technologies. In the light of these developments, production can be done with the devices listed above by making data / data size transactions with the following software.This application CAD software are: Maya, 3ds Max, Cinema4DSolidworks, Blender, AutoCad, Rhino, ZBrush, PTC Creo, Inventor, Mudbox, Modo, LightWave, OpenSCAD, SketchUp, FreeCAD, TinkerCadetc, Fusion360.Key Words: Data, Modernism, Modern Art, Art | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Heykel sanatında data sanat | |
dc.title.alternative | Modelling with data art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-03-03 | |
dc.contributor.department | Heykel Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Postmodern art | |
dc.subject.ytm | Digital data | |
dc.identifier.yokid | 10246008 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 710356 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |