Yükseköğretim kurumlarında akreditasyon uygulamalarına yönelik öneri: Bir kamu üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada bir kamu üniversitesinin inşaat mühendisliği bölümünün uluslararası bir akreditasyon kurumu olan Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)'nin ölçütleri açısından özdeğerlendirmesi yapılarak bir özdeğerlendirme raporu akreditasyon önerisi olarak hazırlanmıştır. Bu öneri sayesinde tepe yöneticilerin, öğretim elemanlarının ve idari personelin kalite ve akreditasyonun önemi, faydası ve gerekliliği noktasında bilinç düzeyinin yükseltilmesi ve akreditasyon süreci için ilk adımın atılmasına öncülük edilmesi amaçlanmıştır.Çalışmada elde edilen sonuçlar sayesinde bölümün akreditasyona tabi tutulması halinde mühendislik lisans eğitimi MÜDEK akreditasyon kriterleri açısından mevcut bölümün durumunun bir resmi çekilerek eğitim faaliyetlerinin kalite düzeyinin tespit edilmesi sağlanmıştır. Bu doğrultuda bir özdeğerlendirme raporu önerisi hazırlanmıştır. Bu rapor üniversitenin ilgili makamlarıyla paylaşılarak tepe yönetim başta olmak üzere bölüm öğretim elemanları ve idari personelin kalite ve akreditasyon konusundaki bilgi birikimlerini zenginleşmesine katkıda bulunmuş, farkındalıkları artırılmış ve akreditasyon sürecini başlatmak için bir motivasyon aracı ortaya koyulmuştur.Anahtar Kelimeler: Kalite, Akreditasyon, Yükseköğretim. In this study, a self-evaluation report proposal of a public university's civil engineering department has been prepared based on the self-evaluation criterias of an international accreditation institution which is called Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK). Under favour of this report; it is aimed to increase conciousness about the importance, benefits and the necessity of quality and accreditation by top managers, academicians and administrative staff, and thus to pioneer the first step for accreditation process.Upon the findings of the study, a possible accreditation of this department based on the criterias of MÜDEK's engineering undergraduate education has shown the quality level of current educational activities. Accordingly, a self-evaluation report proposal has been prepared. This report proposal shared with the relevant authorities in the university has contributed to the current knowledge about quality and accreditation of administrative staff, academicians and in particular the top managers, their awareness has been increased and it has been as a motivational instrument to initiate the accreditation process.Key words: Quality, Accreditation, Higher Education.
Collections