Kamu ve özel bankaların uygulamış olduğu performans değerlendirme sistemlerinin çalışanların iş tatmini üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma bankalarda uygulanan performans sisteminin çalışanların iş tatmini üzerindeki etkilerinin tespit edilmesi amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmanın uygulama alanı Tunceli ve Elazığ ilinde bulunan kamu ve özel sektör bankalardır. Bankalarda çalışan Gişe Görevlileri, Operasyon Asistanları, Operasyon Yetkilileri, Bireysel Müşteri İlişkileri Yetkilileri, Bireysel Müşteri İlişki Yetkili Yardımcıları, Ticari Müşteri İlişkileri Yetkilileri, Ticari Müşteri İlişkileri Yetkili Yardımcıları ve Şube Müdürü olarak görev yapan iş görenlere çalışmaya ilişkin bir anket formu uygulanmıştır.Sonuç olarak iş görenlerin motivasyon düzeylerinin performans seviyesine göre farklılık gösterdiği, iş görenlerin unvan, cinsiyet, yaş, kıdem ve pozisyon değişkenlerinin uygulanan performans ile yakından ilişkili olduğu tespit edilmiştir.Taşıdıkları riskler ve yoğun bir çalışma temposuyla diğer birçok sektör çalışanlarından daha ağır çalışma koşullarına sahip olan kamu ve özel banka çalışanlarının, kendilerine uygulanan performans sistemlerine ilişkin algıları ve bu algının iş tatminlerine etkileri önemli bir konu olmuştur. Bu çalışmadan elde edilen verilerin, bankacılık sektörü çalışanlarının motivasyon ve iş tatminini artırıcı önlemlerin alınmasında katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırmanın sonuçları, anket yöntemi uygulanılarak elde edilmiştir. The purpose of this research is to determine the effects of performance systems, which is applying in banks on job satisfaction of bank employees. The research areas of the study are public and private sector banks in Tunceli and Elazığ. A questionnaire form regarding this study has applied to cashiers who are working in banks, operation assistants, operations officers, individual customer representatives, individual customer representative assistants, commercial customer representative officers, commercial customer representative assistants and branch managers working on banks. The study indicated that the motivation levels of the workers differ according to the performance level of the employees, and the job title, gender, age, seniority and position closely related with the applied performance of the workers.The perceptions of public and private bank employees who have hard working conditions according to the other sector employees and the effects of their perceptions on their job satisfaction have been an important issue. It believed that the data obtained from this study is contribute to taking precautions to increase motivation and job satisfaction of banking sector workers. The results of the research obtained by applying the questionnaire method.
Collections