Evaluation of e-government project in Iraq: the general directorate of traffic (Case study)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
E-devlet projesinin amacı, bilgi teknolojisini ve özellikle İnternet'i kullanarak vatandaşlara hizmet sunmaktır. Böylece, bilgi ve iletişim teknolojisinin (BİT) kullanımı, herhangi bir e-devlet projesinin kilit unsurudur. Sonuç olarak, hükümetler tarafından altyapılarını, personel yeteneğini, hükümet web sitelerini ve vatandaşlar tarafından bu hedefe ulaşmak için farkındalık geliştirilmesi için büyük çabalar gösterildi. Irak'ta hükümet e-devleti 2003 yılı sonunda geliştirmeye yönelik ilk adımlarını atmıştı. Bu adımlar, Birleşik Devletlerin yardımıyla e-devletin uygulama stratejisini koyarak temsil edildi. Çoğu bakanlık ve kurum kendi web siteleri aracılığıyla kendi e-devlet projelerini yaratmıştı. Vatandaşlar için az sayıda hizmet sunmasına rağmen, girişimler genç bir proje olarak iyiydi.Maalesef, Irak'taki e-devletin gelişiminde engel teşkil eden birçok zorluk vardı: siyasi sebepler, zayıf altyapı, dijital bölünme ve finansman eksikliği. Son neden 2014 ortalarında önemli bir rol oynamış ve paydaş Irak e-devletinin portalını koruyamamıştır. Bununla birlikte, bazı hükümet kurumları hala kendi e-devlet projelerini yaratıyor veya geliştiriyor. Bu tez, Yaptığımız projede başarısızlığı önlemek için Design-Reality Gap (DRG) modeli adı verilen bir risk değerlendirme tekniği kullanarak Trafik Genel Müdürlüğünün e-devlet projesinin (GDT) bir vaka çalışması olarak değerlendirilmesini sağlar. Bu değerlendirme, GDT'deki tasarım aşaması ve gerçeklik durumu arasındaki boşluğu ortaya koymaktadır. Ayrıca, başarıyı artırmak için boşluğu azaltmak için eylemler gerekiyor. Buna ek olarak, değerlendirme sürecini tamamlamak için önerilen bir değerlendirme tekniği kullanılmıştır. Bu tez, Irak'ın e-devlet yanı sıra diğer iki ülkenin e-devletini de ortaya koyuyor. Değerlendirme süreci boyunca, tez, e-devlet projesinin teknik yönleri üzerine vurgu yapar. The main objective of the e-government project is to provide online services to citizens by using the information technology and particularly the Internet. Thus, the use of information and communication technology (ICT) is the key element of any e-government project. Consequently, great efforts are presented by governments to develop their infrastructure, staffing skills, governmental websites and citizens' awareness to achieve this objective. In Iraq, the government took its first steps to develop the e-government at the end of 2003. These steps represented by putting the implementation strategy of e-government with the help of the United States. Most ministries and institutions had create their own e-government project through their websites. Although it provided few services for citizens, the initiatives were likely good as a young project. Unfortunately, there were many challenges that handicapped the development of the e-government in Iraq involving political reasons, poor infrastructure, digital divide and lack of funding lack. The last reason played an important role in the middle of 2014 and the stakeholder could not maintain the portal of the Iraqi e-government. However, some governmental institutions still create or develop their own e-government projects. This thesis makes an evaluation of the e-government project of the General Directorate of Traffic (GDT) as case study by using a risk assessment technique called Design-Reality Gap (DRG) model to avoid failure in such project we made. This evaluation introduces the gap exist between the design stage and the reality situation in the GDT. Besides, it takes actions to reduce the gap to increase the success rate. In addition, a proposed assessment technique used to complete the evaluation process. This thesis also presents the e-government of Iraq in general as well as the e-government of two other countries. During the evaluation process, the thesis emphasizes on the technical aspects of the e-government project.
Collections