Beyati Ayin-i Şerif-i`i bölümleri ve ritm açısından incelemeler ve düşünceler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET 17. yüzyılda Köçek Derviş Mustafa Dede tarafından bestelenen Beyati Ayin-i Şerifi dört bölümden ibaret tir. Her bölüme selam adı verilir. Mukabele gelene ğine göre her ayini şeriften önce olduğu gibi, Beyati ayininden önce de büyük bestekar Itrı*nin Rast maka mındaki Nat-ı Şerifi çalınır. Bu nat-ı Şerifi müta- kiben çalınan küçük bir ney taksiminden sonra Ayin ma kamında Peşrevce girilir. Bundan sonra gelen dört bö lüm için ayrı ayrı usuller kullanılır. Bu çalışmada şu noktalar üzerinde durulmuştur : Mevlana hayatı ve eserleri, Mevlevi Musikisi, Mevlevi Ayini, bugün icra edilmekte olan sema töreni, Beyati Ayin-i güftesi, Beyati Ayin* in metin olarak açıklanma sı ve şiirsel açıdan incelenmesi, Beyati Ayininde şiir usul ilişkisi, Beyati Ayin-i Bestekarı Köçek Derviş Mustafa Dede'nin hayatı. - iv - SUMMARY In the 17. century who composed by `Köçek Derviş Mustafa Dede` named the composition of `Beyati Ayin-i Şerif-i` has got 4 parts. Every part's name are `Sâamİ? According to `Mukabele` tradition, before `Beyati Ayin-i`, plays the `Uat-ı Şerif` in the Rast tune; by the big. composer of `Itri` like before as to played `Ayin-i Şerif` every time. Following the `Uat-i Şerif` after plays a little `Hey executing n'-J (The Turkish name is `Taksim`) enters in the `Peşrev` in the `Ayin tune`. It comes after that for 4 parts uses methods seperately. In this study contain at this points : The life of Mevlana and his products, the music of Mevlevi, the ceremony of Mevlevi, the words of Beyati Ayin-i, the explaining of the text of Beyati Ayin-i and the scruti nize of the way of poetic, the connection with poem and method of in the Beyati Ayin-i, the life of compo ser of `Beyati Ayin-i`; `Köçek Derviş Mustafa Dede`. - v -
Collections