Türk halk oyunları öğretim yöntemleri ve program geliştirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Tarihsel gelişim süreci içerisinde halk oyunlarımız çe şitli kurum-kuruluş ve üniversitelere kadar yayılmıştır, Bu. genişleme beraberinde yetersiz eğiticiler, bilimsel olmayan yöntemlerle yapılan çalışmaları da getirmiştir. Türkiye'de halk oyunları alanında planlı öğretim süre cinden geçerek yetişmiş ilk mezunlardan biri olarak, bu alanda öğretim yöntemleri ve program geliştirme konusunda bir eksik lik olduğunu her zaman hissetmişindi r. Bu. çalışmada ortaya ku ramsal bir çalışma yöntemi kaymak sureti ile Halk oyunları alanında eğit irn-ögret im gören ve bu alanda öğreticilik yapan meslektaşlarıma Türk Halk Oyunlarının öğretiminde kullanıla bilir yol gösterici bir model sunulmaya cal ısı lmıst ir. Ayrıca, bu model içerisinde program geliştirme ilkelerine uygun ola rak çeşitli yöntem ve teknikler, model kurma ve geliştirme ile planlı ünite programlarının üzerinde çalışılmıştır. Halk Oyunları derslerinin öğretiminde verilen bu yöntem ler okul öncesinden yüksek okula kadar bireylere kaşandırdığı temel beceri ler, bi reyler i bu alanda verimli, üretken, saygın hale getirecek, öğreticiye ise uygulamalarında iyiyi, güzeli ve doğruyu bulma konusunda yol gösterecektir. III SUMMARY In the historical development of Turkish Folk Dances, various inst itut ions, includinq universities, have been enqaqed in the teaching of these dances» In spite of some pleasing devalopments some insufficient teaching methods and incapable teachers also &ppBâ.red in the field- As one of persons who have been trained in a planned educational program in Turkey. I always felt the lack of sci entific teaching methods and curricula in the field ofTurkish folk dancing. In this stady, an attempt i s made to propose a theoretical model that can be utulitized by the teachers of folk dancing in their efforts in teaching Turkish folk dances with an emphasis on daily teaching plans. It is hoped by the researcher that the teaching methods proposed in this study will contribute to the teaching of Turkish folk dances at various levels from pre-school to hig her education. As a result of the skills gained through the suggested teaching methods, one will become a better folk dancer, and these methods may also guide the teachers of folk dances in their teaching careers. IV
Collections