Ahmet Avni Konuk`un Hanende Mecmuası`nda basit makam fasılları 219-720 sahifeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ahmet Avni Konuk'un, `Hanende Mecmûasfnın 219-720 sahifeleri arasında yer alan fasılların dökümü ile 11 basit makamda bestelenmiş eserlerin güfte çevirisi konu olarak ele alınmıştır. 219-720 sahifeleri arasındaki basit makamlardan; Uşşak, Beyâti, Karcığar, Hicaz, Hümâyun, Neva, Hüseynî, Tahir, Muhayyer, Buselik ve Kürdi makamlarında yer alan 720 eser Osmanlıcadan Türkçeye çevrilmiştir. Giriş bölümünde, yapılan çalışmalar ve amaç belirtilmiştir. II. bölümde Hanende Mecmuası yazarı Ahmet Avni Konuk'un hayatı, musikî hayatı ve eserleri hakkında bilgi verilmiştir. III. bölümde Hanende Mecmûası'nın tanıtımı yapılmış ve içinde yer alan makam fasılları sırasıyla gösterilmiştir. 219-720 sahifeleri arasındaki Dügâh, Segah, Irak, Acem Aşîran, Hüseyni Aşîran ve Yegâh perdelerinde karar eden toplam 67 faslın güfte dökümü yapılmıştır. IV. bölümde, Dügâh perdesinde karar eden 1 1 basit makam faslının dökümü yapılmıştır. Yine bu bölümde, 249-276, 277- 292, 294-305, 320-355, 356-357, 371-378, 381-397, 427-433, 459-470, 478-488, 539-540 sahifelerindeki; Uşşak, Beyâti, Karcığar, Hicaz, Hümâyun, Neva, Hüseyni, Tahir, Muhayyer, Buselik, Kürdi makamlarında yer alan 720 eser Osmanlıcadan Türkçeye çevrilmiştir. Hanende Mecmuası, Türk Musikisi tarihinde bilinen en geniş kapsamlı güfte mecmuasıdır, içerisinde 218 bestekara ait 96 makam faslı yer almaktadır. Toplam eser sayısı 2755 adettir. Mecmuada makam fasıllarının yanısıra makam, usûl, nota, musiki tarihi ve bestekârlık hakkında bilgilerin bulunduğu nazarî kısımda yer almaktadır. Gerek mecmuanın başında yer alan nazari kısım bilgileri, gerekse Türk müziği repertuari bakımından eser toplayıcı bir özellik taşımaktadır. Mecmua tamamıyla çevrildiği takdirde kusursuz bir kaynak olacağı muhakkaktır. Bu tür güfte mecmualarının ele alınıp, gün ışığına çıkartılması için, araştırmacılara gereksinim vardır. Bu çalışma birçok icracı bestekar ve araştırmacıya kaynak olması amacıyla yapılmıştır. IV Hanende Mecmuası, Ahmet Avni Konuk's, is the subject of this study. In this study, the pages between 219 and 720 of the Hanende Mecmuası, the sections are listed and the works composed in 1 1 simple makams are translated. In the pages 219-720 of the periodical, 720 works in simple makams Uşşak, Beyati, Karcığar, Hicaz, Hümayun, Neva, Hüseyni, Tahir, Muhayyer, Buselik and Kürdi are translated from Ottoman language in to contemporary Turkish language. In the prefare, studies and the goals of the study are explained. The secon part is about Ahmet Avni Konuk, the writer of the periodical his lige, and his works. In the third part, the periodical is explained and makam sections are listed. Between the pages 219 and 720 totaly 67 makam section words whoch conduct in Dügah, Segah, Irak, Acem Aşiran, Hüseyni Aşiran and Yegah makams are listed. In the fourth part, 11 simple makam section which conduct to Dügah are listed. Additionaly, in this part in 249-276, 277-292, 294-305, 320-355, 356-357, 371-378, 381-397, 427-433, 459-470, 478-488, 539-540 pages; the makams of Uşşak, Beyati, Karcığar, Hicaz, Hümayun, Neva, Hüseyni, Tahir, Muhayyer, Buselik and Kürdi are translated from Ottoman language in to modern Turkish language. Hanende Mecmuası is known as the most important and the most comprehensive words periodical of Turkish music. It contains 96 makam sections belong to 218 composer. Works are totally 2755 pieces. In additional to words, the periodical supplies the information about methodology, note, musical history and compositorship in the theorical part. Hanende Mecmuası had played an important role as a works collector. Because of its theorical information and its vastness. If the periodical is completely translated, it will certainly be a precious source. Such old periodicals should be examined in order to come out. But, it needs volunteer examiners. This study is prepared as a source for compositors and examiners. X.
Collections