Yıldız Sarayı Şale Köşkü tavan ve duvar bezemelerinde manzara resimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Osmanlı İmparatorluğu, lö.yy.'da belirmeye başlayan siyasal, ekonomik ve yönetimsel aksaklıkların giderek artması sonucu Batı uygarlığını kabul ederek niteliksel bir değişim sürecine girmiştir. Her alanda olduğu gibi sanat alanında da değişimler başlamış ve aşamalı olarak gelişim göstermiştir. İmparatorluğun resim sanatında 18.yy'a kadar etkili olan minyatürden `Batı tarzında resim`e geçiş de Avrupaya açılma ile yavaş yavaş şekillenmiştir. Batıya açılma süreci ve imparatorluk içinde çalışan yabancı ressamlar sayesinde 18.yy'ın ikinci yarısından itibaren resim alanında geleneksel sanattan Batı biçimlerine geçilmiştir. Bu dönemde etkili olmaya başlayan duvar resimlerinin imparatorluk resim sanatı içinde ayrı bir yeri vardır. 19.yy. sonu yapılarından olan Şale Köşkünün duvar ve tavanlarında yer alan bezemeler ve manzara resimleri, Osmanlı resim sanatının lö.yy.'da başlayan değişim yolculuğunda 19.yy.'da nereye ulaştığım belgelemesi açısından önem taşımaktadır. Konusu `Yıldız Sarayı Şale Köşkü Duvar ve Tavan Bezemelerinde Manzara Resmi` olan bu tez beş bölümden ulumaktadır. İlk bölümde; tezin amacı, kapsamı ve çalışma yöntemi anlatılmıştır. İkinci bölümde; tezin konusu Şale Köşkü Duvar ve Tavan Bezemelerinde Manzara Resmi olması itibariyle duvar ve tavan bezemesinde manzara resimlerinin kısa tarihçesi, o dönem Avrupa' sında manzara resmi ve Osmanlı İmparatorluğunun batılılaşma sürecine girmesi ile her alanda olduğu gibi resim alanında da geçirdiği değişim süreci incelenmiştir. Üçüncü bölümde; ana tema olan Şale Köşkü'nün tarihçesi ve mimari özellikleri verilmiştir. Şale Köşkü Duvar ve Tavan Bezemelerinde Manzara Resmi/Katalog başlığı altında toplanılan dördüncü bölümde ise; köşk içerisinde belirli odalarda toplanmış manzara resimlerinin bulunduğu yerler ve konumları katalog halinde sunulmuştur. Beşinci ve son bölümde tüm çalışma aşamaları sonucunda bir değerlendirme yapılarak sonuçlar ve tartışmalar ortaya konmuştur. iv Ottoman Empire adopted Western Civilization and entered into a transition period after the gradual increase in the political, economical and authority problems which started in the 16th century, Like every field, Fine Arts has also been affected from this change. The Miniature that has been primary painting style until the 18th century has been replaced by Western Style painting. This Westernisation, and the foreign painters living in the Empire, helped the transition from Traditional Arts to Western form in painting. The ornaments and the landscape paintings on the walls of Sale Kiosk from the end of the 19th century is particularly important on documenting this change that started on the 16th century. This thesis named `Landscape Thema's in The Wall Painting of Sale Kiosk/Yıldız Palace` consists of five chapters. First chapter is about the goal, coverage and the method of the work. Second chapter is about the history of landscape painting on walls and the ceiling ornaments, contemporary landscape painting in Europe and the transformation process of painting on Westernisation course of Ottoman Empire. Third chapter is on the history and the architectural features of Sale Kiosk. Landscape Paintings on Ceiling and Wall Ornaments in Sale Kiosk/Catalogue is the fourth chapter, which presents the location and the position of the landscape paintings in particular rooms of the Kiosk. Fifth and the last chapter is the evaluation of the all research steps where results and discussions has been set forth.
Collections