Show simple item record

dc.contributor.advisorYavaşça, Alaeddin
dc.contributor.authorErdoğdular, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-09T10:49:27Z
dc.date.available2021-05-09T10:49:27Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/713592
dc.description.abstractÜniversite : İstanbul Teknik Üniversitesi Enstitüsü : Sosyal Bilimler Anabilhn Dalı : Turk Sanat Miziği Programı : Ses Eğitimi Tez Danışmanı : Prof. Dr. Alaeddin Yavaşça Tez Türü ve Tarihi : Yüksek Lisans - Şubat 2005 ÖZET TÜRK MÜZİ?İNDE GAZEL VE HAFIZ ŞEHLA OSMAN Ahmet ERDO?DULAR Bu çalışmada, Klasik Türk Müziğin' deki Gazel formu kısaca incelenmiş ve 19. yy. sonu ve 20. yy. başında, bu formun usta yorumcularından biri olarak yaşamış olan Hafız Şehlâ Osman, ulaşılabilen beş taş plaktaki gazellerinde makamsal ve gazellerdeki güfte kullanımı bakımından incelenmiştir. Hafız Osman'ın hayatına ve sanatına dair belgeleri bulabilmek için Süleymaniye kütüphanesi, Atatürk kitaplığı, ve kendi arşivimden yararlandım. Fakat hakkındaki bilgiler çok az olduğu için, sarayda da uzun yıllar çalışmış olduğundan İstanbul Başbakanlık arşivlerinde araştırmaya danışman hocam Prof. Dr. Alaeddin Yavaşça' mn yönlendirmeleri ile başladım. Bunların neticesinde bulabildiğim fakat Şehlâ Osman olduğuna tam emin olmadığım dört belgeyi tezimin ekler bölümüne koydum. Aldığım notalara ve karşılaştırmalara bakıldığında görülecektir ki, Hafız Şehlâ Osman, makamları ana hatlarıyla işlemiş, nağme çokluğu ile okuduğu güfteyi anlaşılmaz bir hale getirmemiş, her ikisinide dengede tutmayı başarmıştır. Ayrıca, melodi zenginliklerininde ezbere aldıkları binlerce esere bağlı olduğunu tesbit ettim. Makamları yaparken kullandığı perdeler de, bunun meşk usulünden gelen bir beceri olduğunu bize kanıtlar niteliktedir. iv
dc.description.abstractUniversity : IstarâudrTeebaieal^mreıstt^ Institute : Istitute of Social Science Science Programme : Classical Turkish Music Science Programme : Voice Supervisor : Prof. Dr. Alaeddin Yavaşça Degree Awarded and Date : Master - February 2005 SUMMARY THE GAZEL IN TURKISH MUSIC AND HAFIZ ŞEHLA OSMAN Ahmet ERDO?DULAR In this work, the Gazel form in Classical Turkish Music is briefly examined; and one of the master interpreters of this form during the late nineteenth and early twentieth centuries, Hafiz Şehlâ Osman, has been examined in terms of his use of makam and lyrics in gazels on six available 78 rpm records. In order to locate documents on Hafiz Osman's life and art, I had searched the Süleymaniye Library, the Atatürk Library, and my own archives. However, as there was very little information available about him and he worked for many years at the palace, I began researching the Istanbul Prime Ministry Archives at the direction of my advisor Prof. Dr. Alaeddin YAVAŞÇA In the end, I was able to locate four documents, included in the appendices section of this thesis, but I have not been able to establish firmly that they pertain to Şehlâ Osman. Upon examination of my notes and comparisons, it will be seen that Hafiz Şehlâ Osman performed makams according to their essential forms, and did not render the lyrics he sang incomprehensible with excessive motifs; but succeeded in maintaining a balance in each. In addition, I determined that his melodic richness was a result of the thousands of his having committed thousands of works to memory. I am also convinced that his skilled use of pitches in performing the makams resulted from the meşk (learning by repetition) method of learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleTürk müziğinde gazel ve Hafız Şehla Osman
dc.title.alternativeThe gazel in Turkish music and Hafız Şehla Osman
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTemel Bilimler Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid300090
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid175065
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess