Türkiye`de orta öğretimde sanat tarihi eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada orta öğretimde sanat tarihî eğitimi ele alındı. Giriş bölümünde sanat ve sanat tarihi eğitiminin önemi üzerinde duruldu. Sanat eğitiminin bir bileşeni olarak sanat tarihi eğitiminin ülkemizde yüksek öğretimdeki tarihsel gelişimi sunuldu. Tarihsel gelişim seyri içinde lise müfredatlarında sanat tarihi dersinin ve konularının yer alışı incelendi. Orta öğretimde 2004-2005 öğretim yılında kullanılan sanat tarihi ders kitapları; içeriğin düzenlenişi, görsel düzenleniş, dilin kullanımı, konuların sunuluşu açısından değerlendirildi. Sanat tarihi dersinin liselerde uygulanışı lise öğretmenleri ile görüşmeler yapılarak izlendi. Görüşmelerde orta öğretim kurumlarının ve sanat dersi öğretmenlerinin sanat tarihine bakış açılan gözlendi. İstanbul Liselerinde sanat tarihi dersinin hangi liselerde okutulduğu, hangi branşlardan öğretmenlerin bu dersi verdiği bilgisi edinildi. İstanbul ve Paris Liselerinin sanat tarihi eğitimi veriliş oranları karşılaştırıldı. Bu çalışmalarla orta öğretimde sanat tarihinin eğitiminin sorunları tartışıldı. Kanada ve Fransa sanat dersleri müfredatlarında sanat eğitiminin algılanışı belirlendi. Bu programlarda sanat tarihinin nasıl işlendiği, hangi eğitim hedeflerine sahip olduğu tespit edildi. Sonuç bölümünde elde edilen bilgiler ışığında orta öğretimde sanat tarihi eğitiminin sorunlarına dair çözüm önerileri sunuldu. ıx In this study, art history education in the secondary education in Turkey is analysed. In the introduction section, the importance of art and art history education is explained. First the historical development of art history as a component art education in Turkey is presented.Then the programs and the subject matter of art history education in the high schools are examined. The course books of the academic year 2004-2005 are studied regarding the order of content and visual elements, the use of language and the presentation of the subjects. Art history education in the high schools is investigated through the intercourses made by the teachers. Both the approaches of the institutions and teachers are evaluated. Information on these high schools where art history taught and also the branch of art history teachers is collected. Rates related with the education on art history in Istanbul and Paris are compared. The problems of art history in secondary education is discussed. The interpretation of art education in the art curriculums of France and Canada are inspected. Teaching approaches and curriculum expectations about art history are determined. In the conclision section, in the light of the above analysis, solutions for the problems of art history education in the secondary education in Turkey are suggested.
Collections