The relationship between emotional intelligence and foreign language anxiety of Turkish EFL learners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma yabancı dil olarak İngilizce öğrenimi alan Türk öğrencilerin duygusal zekâ ve yabancı dil kaygıları arasındaki ilişkiyi ve bu kavramların öğrencilerin akademik başarılarıyla bir bağlantısı olup olmadığını incelemek amacıyla yürütülmüştür. Çalışma verileri Çağ Üniversitesi İngilizce hazırlık bölümündeki 139 öğrenciden, öğrencilerin duygusal zekâ seviyeleri ile yabancı dil kaygılarını ölçen iki anket aracılığıyla toplanmıştır. Veriler araştırma soruları doğrultusunda betimsel ve çıkarımsal istatistik analiz yöntemleri ile analiz edilmiştir. Sonuçlar yabancı dil olarak İngilizce öğrenimi alan öğrencilerin orta düzeyde yabancı dil kaygısı ve duygusal zekâ seviyelerine sahip olduğunu göstermiştir. Diğer taraftan araştırma sonuçları, yabancı dil olarak İngilizce öğrenimi alan öğrencilerin duygusal zekâ ile akademik başarıları arasında bir ilişki olmadığını göstermiştir. Fakat yabancı dil olarak İngilizce öğrenimi alan öğrencilerin yabancı dil kaygıları ile onların akademik başarısı arasında bağlantı olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın bulguları öğrencilerin duygusal zekâ ve yabancı dil kaygıları arasında anlamı ilişkiler olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, sonuçlar duygusal zekanın alt boyutlarının da yabancı dil olarak İngilizce öğrenimi alan öğrencilerin yabancı dil kaygılarında önemli bir rol oynadığını göstermiştir. This study aimed to investigate the relationship between emotional intelligence and foreign language anxiety of Turkish EFL learners and whether these concepts have a connection with the EFL learners' academic success. The data was gathered from 139 EFL learners at Çağ University Preparatory School via two questionnaires which measure the learners' emotional intelligence and foreign language anxiety levels. In line with the research questions, descriptive and inferential statistics were computed to analyze the collected data. The results showed that EFL learners had moderate levels of foreign language anxiety and emotional intelligence. On the other hand, the findings presented that EFL learners' emotional intelligence did not connect with their academic success. However, the results indicated that EFL learners' foreign language anxiety has an association with their academic achievement. The results of the study revealed that there were significant connections between emotional intelligence and foreign language anxiety of the learners. Furthermore, the results presented that the skill and sub-skills of emotional intelligence played an important role on the EFL learner's foreign language anxiety level.
Collections