60-72 aylık çocukların oyuncak tercihleri - oyun becerileri ve saldırganlık yönelimlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı 60-72 aylık çocukların saldırganlık yönelimlerine göre oyuncak tercihleri ve oyun becerilerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Adana'nın Çukurova ilçesinde bulunan ana okullarına devam etmekte olan 60-72 aylık çocuklar ve ebeveynlerinden oluşan 307 kişi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu`, çocukların oyuncak tercihlerini öğrenebilmek için araştırmacı tarafından ilgili tezler incelenerek hazırlanmış olan `Oyuncak Tercih Formu`, saldırganlık yönelimini ölçmek amacı ile `Saldırganlık Yönelim Ölçeği` (Kaynak, Kan ve Kurtulmuş, 2016) ve oyun becerisini ölçmek için `Oyun Becerilerini Değerlendirme Ölçeği` (Fazlıoğlu, Ilgaz ve Papatğa, 2013) kullanılmıştır. Yapılan çalışmanın bulgularına göre katılımcıların oyun becerileri puanlarının saldırganlık yönelim ölçeği alt boyutlarının tümünde saldırganlık yönelimi düzeylerine göre farklılaştığı ve aralarında negatif bir ilişkinin olduğu görülmektedir. Bunun yanında saldırganlık yönelim ölçeğinin tüm alt boyutlarında saldırganlık yönelimi düzeyi yüksek olan çocuklarda en çok tercih edilen oyuncağın savaş oyuncaklarından oluştuğu da görülmektedir. Bulgular ilgili literatür taraması kapsamında tartışılmış olup saldırganlık yönelimlerinin ve oyun becerileri üzerinde etkisi olan değişkenlerin belirlenebilmesi, toplumsal açıdan yıkıcı sonuçları olabilecek saldırganlık konusu ile ilgili daha fazla bilimsel araştırma yapılması ve çocuklarla çalışan uzmanların oyun becerilerini geliştirebilmek adına girişimlerde bulunması önerilmektedir. The purpose of this research is the examination of the toy preferences and play skills of 60-72 month old children according to the aggression tendencies.The study group of this research includes 307 people consisting of 60-72 month old children continuing their kindergarten in Çukurova district of Adana and their parents. In this study, as the data collection tool, `Personal Information Form`, `Toy Preference Form` prepared by the researcher as to learn the toy preferences of the children after reviewing the relevant thesis, `Aggression Tendency Scale` as to measure the aggression tendency (Kaynak, Kan and Kurtulmuş, 2016) and `Play Skill Scale` as to measure the play skill (Fazlıoğlu, Ilgaz and Papatğa, 2013) have been used. In accordance with the studies carried out, it is seen that the play skill points of the participants differ according to the aggression tendency levels in all sub-dimensions of the aggression tendency scale and there is a negative interrelation. In addition to this, it is seen that the most preferred toy among the children with a high aggression tendency level in all sub-dimensions of the aggression tendency scale is the war toys. The findings are discussed within the framework of the relevant literature review and it is suggested to make attempts for the determination of the variables effective on the aggression tendency levels and play skills, realization of more scientific researches regarding the issue of aggression that might have devastating results in social terms and development of the play skills of the experts working with the children.
Collections