ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 757
-
The development of students` use of reading comprehension strategies in English texts
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, öğrencilerin ingilizce metinleri üzerinde çeşitli okuma stratejileri kullanımlarını geliştirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Çağ Üniversitesi Meslek Yüksekokullarında yapılmıştır. Çalışmanın ... -
Bilingualism and attitudes towards foreign language learning
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen tek dilli öğrenciler ile iki dilli öğrencilerin yabancı dil öğrenimine karşı tutumlarındaki farkları saptamaktır. Bu nedenle, öğrencilere Cook tarafından geliştirilen ... -
Teachers` perceptions of classroom based language assessment in tertiary level English language programs in Turkey
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma `sınıf bazlı ölçme değerlendirme` sistemine yüksek öğrenim İngilizce hazırlık programlarındaki öğretim elemanlarının algılarını keşfetmeyi amaçlamaktadır.Türkiye'deki yüksek öğrenim İngilizce hazırlık ... -
Promoting learner autonomy to increase self-efficacy through meta-cognitive strategy for effective writing
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Yabancı bir dilde yazma, dil öğrenme süreci ve öğrenme çıktılarını direkt etkileyen bir dizi bireysel farklılıklardan ötürü zordur. Bununla birlikte yazma becerisi dil ögrenmenin en önemli ve en karmaşık süreçlerinden ... -
An analysis of the final speaking exam at an English preparatory school in Turkey
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bir dil becerisi olarak konuşma, her zaman yabancı dil eğitimcileri ve öğrenenleri için önemli bir yere sahiptir. Bunun sebebi belki de bir yabancı dili konuşmadaki başarının o yabancı dildeki genel başarı için bir gösterge ... -
Teachers` perceptions of increased appreciation and understanding of literature through literature circles
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, öğretmenlerin okuma çemberi uygulamalarını tercih etme nedenlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra çalışma, okuma çemberlerinin öğrencilere edebiyat ve dili kavramada yardımcı olup olmadığını ve ... -
The effects of cooperative learning on students` writing performance
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, kubaşık öğrenmenin öğrencilerin yazma becerilerini ve dilbilgisi başarısını geliştirmedeki etkilerini araştırdı. Araştırmanın amacı kontrol grubunda ve deney grubunda uygulanan ön test ve son test arasındaki ... -
The role of teacher efficacy over English language teaching
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı orta öğretimde çalışan İngilizce öğretmenlerinin öz-yeterlik seviyelerini bulmaktır. Ayrıca katılımcı öğretmenlerin kendi İngilizce dil becerilerine yönelik inançları ve İngilizce öğretirken ... -
Teachers` and students` conceptions of assessment in a university EFL preparatory school context
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Üniversitenin Hazırlık Okulu Bölümündeki öğretmenlerinin ve öğrencilerinin ölçme ve değerlendirme sürecine ilişkin kavrayışlarını araştırıp belirlemektir.Her bir grup için düzenlenen araştırma gereçleri ... -
The application of e-portfolio in speaking assessment and its contributions to students` attitudes towards speaking
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Elektronik portfolyo yabancı dil öğretiminde ve değerlendirilmesinde özellikleyazma becerilerinin öğretimi ve değerlendirilmesinde kullanılmaktadır. Elektronikportfolyo, öğrencilerin kendi oluşturdukları ürünleri ... -
Attitudes towards learning English and English language
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, üniversitelerde İngilizce öğretimine ilişkin öğrenci tutumlarını tespit etmektir. Bu araştırma, 2012-2013 öğretim yılında, Niğde Üniversitesinde yapılmıştır. Örneklem, üniversitenin mühendislik ... -
Washback effect of KET Exam in learning English as a foreign language
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde bir yabancı dil öğrenimi günlük hayatın gereklerinden biri olduğu için, bu öğrenme sürecinde öğrenciyi değerlendirmek için yapılan testler önemli bir rol oynar. Testlerin, bir dili öğretme ve öğrenme sürecindeki ... -
Sınıf öğretmenlerinin okul müdürlerinin dönüşümcü ve etkileşimci liderlik stilleri ve kendi örgütsel bağlılıklarını algılamaları ile okul müdürlerinin sınıf öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarını algılamaları arasındaki ilişki: Mersin ili Tarsus ilçesi örneği
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma belirli bir yörede çalışan sınıf öğretmenlerinin birlikte çalıştığı okul müdürlerinin liderlik stillerini ve kendi okullarına bağlılıklarını algılamaları ile okul müdürlerinin sınıf öğretmenlerinin okula karşı ... -
The evaluation of performance tasks given at primary education according to students` teachers` and parents` opinions
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma İlköğretim okullarındaki İngilizce derslerinde verilen performans görevleri ile ilgili öğrenci, öğretmen ve veli görüşlerini araştırmaktadır. Araştırma 2011-12 yılında Adana ili ve Tarsus ilçesinde bulunan özel ... -
Success and failure attributions of academic staff studying for foreign language achievement tests
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Türkiye'de yapılan yabancı dil seviye tespit sınavlarına hazırlanan akademik personellerin başarı ve başarısızlıklarını nasıl kavramsallaştırdıkları araştırılmıştır. Bu çalışmaya, YDS'ye hazırlanan ... -
Developing an effective learning environment in an EFL classroom
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Değerlendirme hem öğrenme hem de öğretme açısından, her zaman dil eğitiminin önemli bir parçası olmuştur. Özetleyici ve biçimlendirici değerlendirme İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda farklı ... -
Developing the reading skill objectives in accordance with Common European Framework
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Avrupa Konseyi?nin dil eğitiminin standart bir düzeyde sürdürülebilmesi için yayımlamış olduğu Avrupa Ortak Dil Referansları: öğrenme, öğretme, ölçme (AODR) kapsamında yapılmıştır. AODR, Avrupa Birliği?ne üye ... -
A study on the evaluation and the development of computerized essay scoring rubrics in terms of reliability and validity
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma Zirve Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu?nda orta ve ileri orta seviyeler için kullanılan yazma dersi puanlama rubriklerinin güvenilirlik ve geçerlilik açısından değerlendirilmelerini ve geliştirilmelerini ... -
Second life sanal yaşam dünyasında girişimcilik: Avapreneurship (Avatar Girişimcilik)
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Girişimcilik, yeterli emek ve zaman ayırıp, mali, fiziksel ve sosyal riskleri göze alarak, parasal ödüller, kişisel tatmin ve bağımsızlık elde ederek yeni bir değer yaratma süreci olarak görülmektedir. Girişimcilik konusu ... -
Teaching vocabulary to sixth graders through games
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, altıncı sınıflara ingilizce öğretiminde kelime oyunlarının uygulanmasını ve bu yöntemin, öğrencilerin motivasyonlarındaki etkilerini araştırmıştır. İngilizcenin altıncı sınıflara kelime öğretiminde uygulanan ...