Yükseköğretimde öğretim elemanı performansı değerlendirme ölçeklerinin geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Eğitimde kaliteyi arttırmayı etkileyen önemli değişkenlerden biri olarak öğretim elemanı performansını değerlendirmeyi amaçlayan bir ölçeğin geliştirilmesi bu araştırma kapsamında gerçekleştirilmiştir. Ölçek, performansı objektif olarak ortaya çıkarabilmek amacıyla öğretim elemanı ve öğrenci tarafından doldurulacak iki form halinde düzenlenmiştir. Ayrıca çağdaş değerlendirme sisteminde kullanılan bazı önerilere katılma dereceleri de belirlenmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda; yükseköğretimde öğretim elemanı performans değerlemesi kriterlerinin belirlenmesi, performansı iyileştirme alanlarına dikkat çekilmesi, sürecin yeniden tanımlanması ve etkililiğin artmasına yönelik araştırma çalışmalarına hız verilmesi ve, Yükseköğretim Kurulu 'ndaki kalite geliştirme uygulamalarına katkı sağlanması amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ilindeki; toplam 21 devlet ve vakıf üniversitesinin dil hazırlık programlarında görev yapan öğretim elemanları ve bu programlarda okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Evrene ait örneklem grubu İstanbul ilindeki Yıldız Teknik Üniversitesi, ve Marmara Üniversitesi olmak üzere iki devlet ve Beykent Üniversitesi ve Yeditepe Üniversitesi olmak üzere iki vakıf üniversitesinden oluşturulmuştur. Öğretim elemam örneklemi 132'si Devlet Üniversitesi, 79'u Vakıf üniversitesinden toplam 211 kişiden oluşmaktadır. Öğrenci örneklemi ise, 112' si Devlet Üniversitesi, 103'ü Vakıf Üniversitesi'nden olmak üzere toplam 315 kişiden oluşmaktadır. Bu araştırmada veriler anket tekniğiyle toplanmıştır. Verilerin analizinde, içtutarlık, ayırdedicilik, güvenirlik ve faktör analizleri; frekans, Standard sapma, korelasyon gibi betimsel istatistikler kullanılmıştır. Anahtar Kelimeler: Kalite, Performans, Performans Değerleme, Güvenirlik Analizi, Geçerlik Analizi III ABSTRACT In this thesis, a teacher performance evaluation scale is proposed for the Foreign Language Schools of the universities in Istanbul. In order to have objective results from the measurement, the scale is proposed in two forms; one for the students and one for the teachers. The aim is to provide an instrument to evaluate the current teaching practice objectively and to highlight the problem areas in practice. To provide the reliability and validity of the scale a survey was carried out at two public and two private universities in Istanbul on two groups; teachers and students. The group of students consists of 315 subjects and the group of teachers consists of 211 subjects. At the end of the study a reliable and valid scale of teacher performance evaluation was obtained. Data was gathered by the way of questionnaire technique. Data was analysed using frequency (f), percent (%), aritmatic mean (x), standard deviation (sd), one dimensional variance analysis, reliability analiysis and factor analysis. Keywords: Quality, Performance, Performance Evaluation, Reliability Analiysis, Validity Analiysis IV EntwOm ' '. ' «v- 1 « t`; MERKEZİ
Collections