Kültürel anlaşmayla gelen Azeri öğrencilerin eğitim ve memnuniyet süreci
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma; Türkiye'de egitim gören Azeri Üniversite ( Lisans, Yüksek lisans ve Doktora)ögrencilerinin egitim ve memnuniyet sürecini ölçmeye yöneliktir yapılmıstır.Bunun için çogunlugu stanbul ve Ankara olmak üzere Lisans 74, Yüksek Lisans 52, Doktora21, toplam 151 ögrenciye ulasılmıstır.Ülkemizde burslu okuyan ögrencilerin % 90'a yakını aldıkları bursun yetersiz oldugunubelirtmislerdir. Ögrenciler burs veren kamu ve özel sektör kuruluslarına da burs içinmüracaat etmektedirler.Ögrencilerden bazıları maddi gelir temini için çalıstıklarını belirtmislerdir. Çalıstıkları alanlarolarak tercümanlık ve turizm sektörü dikkat çekmektedir.Bunda en büyük etki KuzeyAzerbaycan'dan gelen ögrencilerin Rusça'yı, Güney Azerbaycan'dan gelen ögrencilerin deFarsça'yı çok iyi derece konusabilmeleridir. Ayrıca tekstil ve dıs ticaret te çalıstıklarısektörlerdir. Ögrenciler izin verilirse pazarlama, egitim, saglık üretim, gıda sektörlerindeçalısabileceklerini belirtmislerdir.Ögrencilerin bir çogunun devlet yurdunda kalmalarına karsılık ev de ve özel yurtta kalanögrenciler de mevcuttur.Yurtta kalan ögrenciler, en büyük sorunlarını (stanbul AtatürkÖgrenci Yurdu için) yurttaki bazı ideolojik grupların siddet içerikli davranısları olarakbelirtmislerdir.Ögrenciler yurtlardaki yemek ve kafeterya hizmetlerini yeterli bulurken, yemek fiyatlarınınfazla oldugunu ve indirimli olmasını istemektedirler.Çamasır yıkama ücreti içinde için deaynı seyi söyleyebiliriz. Ögrenciler yurttaki sportif ve sosyal etkinlikleri yetersiz bulmaktadır.Ögrencilerin çogu okullarındaki ögretim elemanlarından memnun oldugunu belirtirken,ögretim elemanlarından alanlarıyla ilgili teknolojik gelismeleri takip edip kendilerineanlatmalarını, derslerde görsel malzemelerin kullanılmasını, sınavlarda ezberden uzakyaratıcılıgı tesvik edici sorular sorulmasını istemektedirler. Aynı zamanda okuldaki kurallar(resmi formaliteler) ve sınıf geçme sistemi ile ilgili bilgi eksikligi yasayanlar için rehberlikistemektedirler. The purpose of this study is to evaluate the education and satisfaction process of AzerbaijanUniversity (undergraduate, graduate and post graduate) students.In this study, 74 under graduate, 52 graduate and 21 post graduate students most of whom arein stanbul and Ankara have been studied.Schoolarships? not being enough has been mentioned by the 90% of scholarship students inour country. They apply for a scholarship to public administration and private sectorinstutions.It is expressed that some of these students work as an interpreter and for tourism sector to earnmoney. This is because of their ability of speaking Russian for the students from NorthAzerbaijan, and Persian for the ones from South Azerbaijan in a good level. They also workfor textile and foreign trade sectors. The students mentioned that whether they were let theycould work also for marketing, education, health and food sectors.However most of the students live in state hostels there are some who live in flats or privatehostels. The most important problem of these students is violent behaviour of someideological groups (stanbul Atatürk Student Hostel).While the students are happy with the food and cafeterias? service in the hostels, they thinkthat food and the laundry service are expensive therefore the prices should be decreased. It isadded that the sport facilities and social activities in hostels should be improved.Most of the students are glad with the proffessors at their universities. On the other hand, theywish proffessors who teach the developments in their areas, use visulas aids in their classesand ask questions that improve the students? creativity. They also want departments that givesinformation about the regulations and the system at university.
Collections