Okul müdürlerinin iş doyumu düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın amacı, okul müdürlerinin is doyumu düzeylerinibelirlemektir. Arastırmada genel tarama modeli kullanılmıstır. Arastırmanın çalısmaevrenini ?stanbul'un Avrupa yakasında yer alan Büyükçekmece, Eminönü veBesiktas ilçelerindeki resmi ilköğretim okulları ve liselerde görev yapan okulmüdürleri olusturmustur. Arastırmada veri toplama aracı olarak anket formukullanılmıstır. Verilerin çözümlenmesi için yüzde, aritmetik ortalama, standartsapma, varyans analizi ve t-testi tekniklerinden yararlanılmıstır.Arastırma bes bölümden olusmaktadır. Arastırmanın birinci bölümünde girisbaslığı altında; problem, amaç, önem, sayıtlılar, sınırlılıklar ve tanımlara yerverilmistir. ?kinci bölüm güdüleme ve is doyumu ile ilgili kuramsal bilgiler ile bualanda yapılan arastırmalara ayrılmıstır. Üçüncü bölümde arastırmanın yöntemiaçıklanmıstır. Dördüncü bölümü bulgular ve yorum kısmı olusturmustur. Besinci veson bölümde ise sonuç ve öneriler yer almaktadır.Arastırmadan elde edilen önemli sonuçlar söyledir:Okul müdürlerinin genel is doyumu düzeyleri X = 2,76 ile ortalamanınüzerindedir. Okul müdürlerinin is doyumu düzeyleri, onların cinsiyet, yas, mezunolunan okul türü, mesleki kıdem, yöneticilik kıdemi ve yöneticilik ile ilgili hizmet içieğitime katılma değiskenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Okulmüdürlerinin is doyumu düzeyleri, yöneticilik sınavı kazanma değiskenine göreanlamlı bir farklılık göstermektedir. Okul müdürlerinin is doyumuna verdikleri önemderecesi, X =3,55 ile ?Çok Önemli? seçeneğinde toplanmıstır. Okul müdürlerininanketteki tüm maddeler için algı ile önem derecesi arasında anlamlı farklılığarastlanmıstır.ANAHTAR KEL?MELER : Okul Müdürleri, ?s Doyumu Düzeyleri The aim of this study to is to determine the job satisfaction level of theschool principals. In this research survey method is used. The study was held at allprimary schools and high schools? principals located at Büyükçekmece, Eminönüand Besiktas district of ?stanbul. The questionnaire was applied for collecting thedatums. To analyse the datums, techniques of percentage, arithmetic average,standart deviation, variance analyse were used.This research consists of five chapters. In the first chapter problemsentence, objectives, the importance of the research, assumptions, limitations anddefinitions are indicated. In the second chapter theoretical knowledges aboutmotivation and job satisfaction and also researchs about motivation and jobsatisfaction are stated. In the third chapter, the model of the research, universe,population group, data collection, evaluation and interpretation are indicated. In thefourth chapter, conclusions the finding of research are given as tables and necessaryinterpretations are defined. In the fifth section conclusions and proposals are placed.Important findings of the research are as follows:The job satisfaction levels of school principals is X = 2,76. Perceptions of schoolprincipals show that there is not a significant difference among variables; sex, age,experience in job, level of Education, experience in administration and number ofinservice training they have joined. There is a significant relationship about variableof to get an examination about management. The importance level of job satisfactionof school principals is X =3,55. There is a significant difference between level of jobsatisfaction and the importance level of job satisfaction of school principals.KEY WORDS : School Principals, Job Satısfactıon Levels
Collections