Türk Sinemasında toplumsal gerçekçilik ve Yılmaz Güney sineması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Türk sinemasında toplumsal gerçekçiliğin ve bu gerçekçiliğin tamortasında yer alan bir yönetmenin, `Yılmaz Güney`in sinemasını anlatan bir çalışmadır.Bu çalışmadaki ana amacımız hem Türk sinemasının çok iyi geçen ancak karanlıktakalmış toplumsal gerçekçilik dönemini (1960–65) anlatabilmek, hem de Türkiye'de1960 darbesi sonrasında ortaya çıkan toplumcu-ilerici atmosferin toplumsal gerçekçi birsinema akımının ortaya çıkmasındaki etkisine ışık tutabilmektir. Burada vermekistediğimiz ana fikir savaş sonrası, darbe sonrası gibi toplumsal kriz dönemlerinde,dağılan ama tam olarak parçalanmayan toplumu `yeniden canlandırma`, `yenidenyapılandırma` gibi amaçların öne çıktığı zamanlarda sanat alanında `gerçekçi` bireğilimin ortaya çıktığıdır. Bunu ileriki sayfalarda ayrıntılı bir şekilde irdeleyeceğiz.Bunun yanında bu akımdan etkilenen Türk yönetmenlerin (Halit Refiğ, MetinErksan, Ertem Göreç, Duygu Sağıroğlu) ortaya çıkardıkları filmler ve bu akımdanfazlasıyla etkilenen ki Türkiye'de ve dünyada, filmleriyle büyük tartışmalara neden olanYılmaz Güney'in biyografisi ve filmleri incelenmiştir.Gerçekçilik akımının tarafsız ve `gerçekçi` bir biçimde irdelendiği, akımın öndegelen yönetmenlerinin ve filmlerinin incelendiği bu çalışmanın sosyal bilimlere biryardımcı kaynak olması umulmaktadır. This project is about the social realism of Turkish cinema and the director of YılmazGüney whom is in the middle of the social realism cinema.Our main purpose is not only to explain darkside of social realistic period (1960-65)of Turkish Cinema which was making good, but also monitorize that period which waseffected by social-progressive atmosphere appeared after 1960 politic beat. We wouldlike to point out that, after country experienced any war or politic beat ,when roughlytreated society is aimed to be resurrected and rebuilt , realistic tendency and attitudeis occured in art.We'll focus on these details in further pages.Also we want to explain Turkish films about the social realism which were directedby Halit Refiğ, Metin Erksan, Ertem Göreç and Duygu Sağıroğlu. At the same time weanalyze Yılmaz Güney's films with blow by blow.We explicate the realism, their directors and films by objective investigation. As aresult, we want to be assistant resource for social science with this project.
Collections