Zekâ engelli kaynaştırma öğrencilerinin normal öğrenciler üzerindeki etkilerinin saptanması (Kocaeli-Merkez ilköğretim okulları örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde özel egitim hizmetleri, 1983 ? 1997 tarihleri arasına 2916 sayılıÖzel Egitime Muhtaç Çocuklar Kanunu ile yürütülmüstür. 1997 yılında, özel egitimalanında pek çok çagdas gelismeler içeren, 573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnameyürürlüge girmistir.2000 yılında yürürlüge giren Milli Egitim Bakanlıgı Özel Egitim HizmetleriYönetmeliginin 8. maddesinde, zorunlu egitim çagına gelen, özel egitim gerektirenher bireyin okulöncesi veya ilkögretim okullarına kayıt yaptırma hakkına sahipoldukları açıkça belirtilmistir. Aynı yönetmeligin 67. maddesinde özel egitimgerektiren bireylerin, yetersizligi olmayan akranları ile birlikte, destek egitimhizmetleri saglanarak egitim ve ögretim almaları ?kaynastırma? tanımı ilebelirtilmistir.Bu arastırmada normal egitim veren ilkögretim okullarında egitim ögretimgören kaynastırma ögrencilerinin, normal ögrencilere etkisini saptanmayaçalısılmıstır. Arastırmanın amacı, bu saptamalardan yola çıkarak kaynastırmaögrencilerinin, normal ögrenciler üzerindeki etkilerini saptamaktır.Arastırma için hazırlanan veri toplama aracı, Kocaeli ? Merkez ilçedeki 2005-2006 egitim ögretim yılında normal egitim veren 5 ilkögretim okulunda, zekâ engellikaynastırma ögrencileriyle birlikte egitim alan 412 normal ögrenciye uygulanmıstır.Sorular ilkögretim okullarının birinci kademelerindeki 3.4.5. sınıflara yöneltilmistir.lkögretim okulları random yöntemi ile belirlenmistir. Between the years of 1983-1997, providing the private special education inTurkey is regulated by the law number 2916, and it?s title is ?Children Who NeedsSpecial Care Education?. The number 573 Governmental Decree, which includesmany contemporary improvements, was added to same article of the law in the yearof 1997.The Ministry of Education issued Private Special Education Regulations forproviders which went into effect in the year 2000. This regulation?s article number 8describes clearly that every children who enters to age of obligatory education, alsoevery children who needs special care education has right for registration to primaryeducation schools. In the same regulation, the article number 67 explains thedescription of integration as: the children, who needs special care education shallreceive supporting education services and academic education with the regularchildren who do not have any negative affects of intellectual capacity andability to function.This study is to determine how regular students effected by the integrationstudents in primary education schools which provide regular academic education.The main purpose of the study is to evaluate these determinations to find out theinfluences caused by integration students towards regular students.This investigation?s database is collected from 412 regular students, whoreceived education with mentally disordered integration students. These studentsare from 5 primary education schools which conducted regular academic educationwithin the years of 2005 and 2006 in Kocaeli region. Questions are asked to 3rd 4thand 5th year students which are in first level of primary education schools. Theprimary education schools are chosen by random method.
Collections