İlköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin internet kullanım profili
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilim ve teknolojideki tüm degisim ve gelismelere yön veren ve aynı zamanda budegisim ve gelismelerden yararlanarak kendini gelistiren süreç egitimdir. Tüm alanlardaoldugu gibi egitim alanında da en önemli teknolojik araç internettir. Dünyada güngeçtikçe daha fazla insan internetle tanısmakta ve etkin birer internet kullanıcısıolmaktadır. nsanlar için bulundukları çagı yakalamanın, yenilikleri yakalamanın,yeniliklerden haberdar olmalarının yolu hızlı ve kolay iletisim kurma ve bilgi saglamaaracı olan internetten geçer. Küresellesen dünyada varlıgını ifade edebilmek ve sözsahibi olmak isteyen toplumlar, internetin gerekliligini benimseyerek ve her alandaözellikle egitim alanında gerektigi sekilde internet kullanımını saglayarak her zamanbirkaç adım önde yer alacaklardır.Teknolojinin gelisimi ile birlikte ögretim yöntemlerinde degisiklikler olmaktadır.Geleneksel olarak adlandırabilecegimiz birçok ögretim yöntemi yerini kısmenBilgisayar Destekli Egitim ve Uzaktan Egitime bırakmaktadır. Bilgisayar DestekliEgitim sayesinde sunumlar çok daha etkili olmakta ve görsel olarak ögrencilerde dahakalıcı ögrenmeler gerçeklesmektedir. Uzaktan egitimde de görsellik ön plandadır vebununla birlikte uzaktan egitimin sunmus oldugu en önemli özellikleri farklı zaman vemekânlarda ögrenmenin gereklesmesine olanak saglamasıdır.Egitimde teknolojilerin etkin kullanımı için ilk olarak ögretmenlerin aktif olarakteknolojik araçları kullanmaları saglanmalıdır. Özellikle teknolojinin sunmus oldugu enson yenilik olan internetin ögretmenler tarafından aktif kullanımının saglanmasıönemlidir. Ögretmenlerin teknolojinin sundugu olanaklardan yararlanması için hizmet ?içi egitimlerle teknoloji kullanımı konusunda egitilmeleri gerekmektedir.Bu arastırmanın amacı, ilkögretimde görev yapan birinci kademe sınıf ögretmenlerinininternet kullanım profilini belirlemek; interneti ne kadarıyla tanıdıklarını, internetikullanım düzeylerini, interneti hangi amaçlarla kullandıklarını belirlemektir. Ayrıcailkögretim okullarının internet kullanımı için gerekli alt yapıya ne kadarıyla sahipoldugu ve bunun ögretmenlerin kullanımına sunulup sunulmadıgının belirlenmesi deamaçlar arasıdadır.lkögretim okullarında görev yapan 1. kademe sınıf ögretmenlerinin internet kullanımprofilini belirlemek amacıyla yapılan bu arastırmada, ilkögretim sınıf ögretmenlerine,arastırmanın verilerini olusturması amacıyla gelistirilen anket uygulanmıstır.Arastırmanın bölgelemini stanbul ili Zeytinburnu ilçesindeki 6 resmi ilkögretim okuluolusturmaktadır. Uygulamanın yapıldıgı tüm okullarda toplam 108 ögretmenin anketekatılımı saglanmıstır.Uygulamada elde edilen verilerin istatistiksel bulgularından elde edilen sonuçlar;erkeklerin kadınlara göre; gençlerin yaslılara göre; bekarların evlilere göre; yeniögretmenlerin kıdemli ögretmenlere göre internet kullanımlarının üst düzeyde oldugubelirlenmistir. Belirlenen sonuçlardan yola çıkarak öneriler olusturulmustur. The period that shows direction to the all the changes and developments in science andalso that improves itself benefitting from these changes and developments is education.As well as in all the fields the most important technological object in the education fieldis internet. Day by day more people are introducing the internet and being activeinternet user. The way to catch the time existing and to be aware of newcoming thingsis internet which is the fastest and easiest thing to communicate and to collect data.Communities which want to state theirselves existing and to be strong in the globalworld, will accept the need for internet and by providing the internet usage especially inthe education field as it should be, will be some steps forward from the others.By the time technology is developing, there are so many changes about the teachingways. Several teaching ways which we can call traditional, is partly replacing withComputer Supported Education and Distance Education. By the Computer SupportedEducation, the presentations are much more effective and the students are learning thethings much more permanent visually. In the Distance Educationagain the visualty is inthe front row and also the most important feature of the Distance Education is that it canprovide learning in different times and different places.To use the technologies actively in educationy first of all the teachers should beprovided using the technological objects actively. It is very important that the teachersusing especially internet which is the newest thing that technology brought. To make usof the possibilites of technology , teachers should be educated about using thetechnology by on-the-job training.The aim fort his research is to define the internet usage profile of the teachers of theprimary education school, which is meaning that to find out how much they know aboutinternet, for what they are using the internet, how they are encouraging their students forusing the internet. Besides to define if the primary schools have the necessaryinfrastructure for internet using and if this isput into service fort he teachers using.In this research which is prepared for defining ? The Internet Usage Profile Of TheTeachers Of The Primary Schools ?, one survey is applied to form the datas of theresearch. The univers of the research is the in the teachers of the primary schoolsZeytinburnu in stanbul and the sample is 6 the formal primary schools. In all theschools that this execution is applied, totally 108 teachers are requested to participate tothe survey.The results thet are obtained from the statistical findings state that, men are in the higherlevel from the women, as well as the young ones from the old ones, singles from themarried ones, the ones wiht high-level computer skills from the ones with low skills.Using these results defined, the offerings are applied.
Collections