İlköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin iş tatmini:İstanbul Büyükçekmece ilçesinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlköğretim 5'den sonra öğrenciler üst öğrenime devam ederken şiddet olaylarınakarışmakta ve topluma zararlı faaliyetlerde bulunmakta, kendilerine, çevrelerine ve devleteyük olmaktadırlar. Onları topluma yararlı hale getirmek ve üst öğrenime hazırlamakgörevini yüklenen öğretmenlerin iş tatmin düzeylerinin yüksek olması gerekmektedir.Bu araştırma, ilköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin iş tatminleriniincelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılı İstanbul iliBüyükçekmece ilçesindeki sınıf öğretmenlerini kapsamaktadır. Anketlerde sınıföğretmenlerinin iş tatminlerini belirlemek amacıyla önce kişisel sorular yöneltilmiştir.İkinci sayfada ücret, iş güvencesi, iş arkadaşları, çalışma saatleri, iletişim, sosyal güvenlik,izin gibi unsurlarla ilgili sorular kullanılmıştır. Ayrıca anket özel okullara ve resmiokullara uygulanmış, iki okul türünde çalışan öğretmenlerin tatmin düzeylerikarşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin bütünüyle önemli gördükleri işortamında can güvenliğinin olmasından ve iş kazası ve meslek hastalığı riskiolmamasından tatminkar oldukları görülmektedir. Ayrıca öğretmenlerin işin doğrudankendisi ile ilgili unsurlardan tatminkar oldukları; buna karşın doğrudan işin kendisi ile ilgiliolmayan unsurlardan daha az tatmin oldukları görülmektedir. Öğretmenlerin göreceliolarak en fazla önem verdiği unsurların kurumlarındaki uygulamaların adil olması,yönetimin insancıl ve şeffaf olması, yaptıkları işe saygı duyulması olmuştur.Öğretmenlerin göreceli olarak en az önem verdiği içsel unsurlar ise kendi başlarına çalışmaimkanına sahip olma ve yöneticilerinin yetkin olmasıdır. Öğretmenlerin içsel unsurlariçerisinde de bütünüyle tatmin oldukları herhangi bir unsurun bulunmadığı görülmektedir.Araştırma sonuçları çoğu tatmin unsurun öğretmenlerin tatmin düzeyinin yüksekolduğunu ortaya çıkarmaktadır. Ancak öğretmenlerin tatmin düzeyinin en yüksek olduğuunsurlarda bile tatmin düzeyi öğretmenlerin beklentilerini karşılayacak seviyede değildir. When the students who have graduated from the primary schools go to the highschools, they take place the events involving violance and they show harmful activities tosociety. The level of satisfaction of teachers who take the mission of making themserviciable for the society and prepare them to upper level must be at high level.This research has been made with the arm of analyzing the satisfaction of teacherswork. The research contains the teachers in Büyükçekmece in the educational year of2006-2007. In the interviews, with the aim of determining the work satisfaction of theteachers first the personal questions have been asked. On the second page the questionsregarding to solary, work quarantee, friends at work, work haws, communication, socialquarantee and holiday have been used. The interviews have been made at private schoolsand state schools, the level of satisfaction of two schools has been compared. At the end ofresearch it is seen that the teachers satisfy the life quarantee at work, and not to have workaccidentof job illness which are totally important for them, Also it is seen that the teacherssatisfy the principles which are directly related themselves however they less satisfy theprinciples who are not directly related to themselves. The principles which the teachersrelatively attach importance the most are the equity of applying in their institutions, kindand transparent management, and the respect of people to their work. The personalprinciples which the teachers relatively attach importance the less are the chance to workby themselves and the sufficient managers. It is seen that there aren?t any principles inpersonal principles which the teachers satisfy.The results of research expose that the level of satisfaction of teachers is high atmany principles. Even the principles that the teachers have the highest level, the level ofsatisfaction is not on the same level to meet the expectations of teachers.
Collections