İlköğretim okullarında şiddet (öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin yaklaşımları)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ilköğretim okullarında şiddet ile öğrenci, öğretmen ve yöneticiyaklaşımlarını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırma iki ayrı bağımsız evrenden oluşmakta ve bu evrenlerden alınmış ikibağımsız örneklem içermektedir. Birinci evren İstanbul ilindeki ilköğretimokullarında öğrenim gören 6. , 7. ve 8. sınıf öğrencilerini; ikinci evren ise İstanbulilindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticileri kapsamaktadır.Araştırmanın örneklemini İstanbul ilinin Tuzla ilçesinde bulunan basit tesadüfiörnekleme seçilmiş 9 ilköğretim okulunda öğrenim gören 269 öğrenci ile, bukurumlarda görev yapan 81 öğretmen ve yönetici oluşturmaktadır.Araştırmanın oluşturulmasında betimsel tarama yöntemi uygulanmıştır.Şiddet ve şiddetin sebepleri üzerinde duran genel kaynaklar ve ilköğretimokullarında şiddet olaylarını inceleyen kaynaklar taranmıştır. Verilerin toplanması,öğrenciler ile öğretmen ve yönetici yaklaşımlarını inceleyecek şekilde iki ayrı anketformu hazırlanarak yapılmıştır.Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde tanım olarak şiddet,okul ve şiddetle ilgili çalışmalar, yaklaşımlar, şiddetin boyutları, kaynağı ve şiddeteyönelik düzenlemeler; ikinci bölümde araştırmanın yöntemi, Tuzla ilçesi ilköğretimokullarında şiddet ve bu konudaki öğrenci, öğretmen, yönetici yaklaşımlarınınincelenmesi amacıyla yapılan uygulama ve araştırma verilerinin değerlendirilmesi,araştırmanın sonuçları tedbirler ve sonuçlar açıklanmıştır.Anahtar Kelimeler: İlköğretim okulu, şiddet, şiddete ilişkin yaklaşım, yönetici,öğretmen, öğrenci. This study was carried out to investigate the violence in elemantary schoolsand the approach of students, teachers and administrators towards it.This study of mine composes of two independent universe and includes twoindependent sample spaces taken from respective universes. The first universe iscomposed of the sixth, seventh and eight grade students in Istanbul province whereasthe second one is composed of the teachers and administrators working in theprovince of Istanbul. The sample space is composed of 269 students who studies innine elemantary schools randomly chosen in Tuzla district, together with 81 teachersand administrators working in these schools.The study was carried out by using descriptive scanning method. Both thereferences on violence and the sources of violence and on violent events inelementary schools have been scanned. The data was collected by the application oftwo questionnaires investigating the approaches of students and, teachers andadministrators.This study has two parts. In the first part, the definitions of violence wasgiven and the studies on schools and violence, approaches to this problems, the scopeand source of violence and the regulations against violence are investigated. In thesecond part, the method of this research is explained and moreover an applicationabout the violence in Tuzla district elemantary schools and the apporach of students,teachers and administrators is carried out. Also, the evaluation of the research dataand the results of the research, precautions and conclusion are given in the secondpart.Key Words: Elementary school, violence, approaches to violence, administrator,teacher, student.
Collections