Resmi lise son sınıf öğrencilerinin felsefe dersine yönelik tutumları (İstanbul Büyükçekmece ilçesinde bir uygulama)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma resmi liselerdeki son sınıf öğrencilerinin felsefe dersine yöneliktutumlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin felsefedersine yönelik tutumları demografik, sosyo-ekonomik özelliklerine göre incelenmiştir.Araştırma tanımlayıcı araştırma modeli ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin felsefe dersineyönelik tutumlarının çeşitli özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğini saptamakamacıyla iki kategorili değişkenlerde z testi; ikiden fazla kategoriye sahip değişkenlerdeise tek yönlü ANOVA analizi kullanılmıştır. ANOVA analizinde farklılığın hangikategoriler arasında ortaya çıktığını belirlemek amacıyla post hoc testlerden Tukey HSDtestinden faydalanılmıştır. Araştırma bölgesini İstanbul ili Büyükçekmece ilçesindeki 8resmi lisedeki öğrenciler oluşturmuştur. Araştırma sonucunda, öğrencilerin felsefe dersinekarşı olumluya yakın düzeyde kararsız bir tutuma sahip oldukları görülmektedir. Kızöğrencilerin erkek öğrencilere göre felsefe dersine yönelik tutumlarının daha olumludur.Şiir, sanat ve psikoloji kitabı okuyan öğrencilerin okumayanlara göre felsefe dersineyönelik tutumlarının daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Eğlence programları ve yerli diziizlemeyen öğrencilerin bu tür yayınları izleyenlere göre felsefe dersine karşı tutumlarınındaha olumlu olduğu görülmektedir. Her gün kitap okuyan öğrencilerin daha az kitapokuyan öğrencilere göre felsefe dersine yönelik tutumlarının daha olumlu olduğubelirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Felsefe, Tutum, Tutum Kuramları, Tutum Ölçekleri. The research has been conducted to study attitudes of the last grade students in thepublic high schools towards philosophy lesson. The attitudes, towards philosophy lesson,of those students who has attended to the survey have been studied according to students?socio-economical and demographical features. Research has been conducted by means ofdefinitive research model. Z-test for variants with two categories, but one-way ANOVAfor variants with more than two categories has been applied in order to determine whetherthe attitudes of the students showed differences on the basis of multiple features of thestudents. Tukey HSD, a post hoc test, has been applied to determine among whichcategories the differences seen in ANOVA analysis have been occurred. Research spacewas consisted of students from 8 public high schools in Büyükçekmece district of Istanbulcity. As a consequence of this research, students as subjects of the research are seen to bein an irresolute attitude space very close to positive attitude space towards philosophylesson. That female students were more positive than male students about philosophylesson has been detected. It has a observed that students who read poetry, art andpsychology books were more positive towards philosophy lesson than ones who did not so.It has also revealed the fact that students who did not watch serials and entertainmentprograms on TV were more positive than those who did so. That students who read booksregularly on daily basis were more positive towards philosophy lesson than those who didinfrequently read books has been figured out by the consequences of the research..Key Words: Education, Philosophy, Attitude, Attitude Theories, Attitude Measures.
Collections