Örgütlerde performans değerlendirme ve polis meslek yüksek okullarında bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmayla, günümüz çalısma hayatında önemli bir alan haline gelen performansdegerlendirme konusunda literatür taraması yöntemiyle teorik bir çerçeve olusturmak veEmniyet Teskilatı'na insan kaynagı yetistiren Polis Meslek Yüksek Okullarında egiticilerüzerinde yapılacak bir arastırma ile elde edilecek sonuçların degerlendirilmesi amaçlanmıstır.İnsan kaynakları yönetimi perspektifinden performans degerlendirmesi konusunun elealınabilmesi için olusturulan çalısma planı çerçevesinde, üniversite kütüphanelerindekikaynaklar taranarak teorik bölüme iliskin bilgilere ulasılmıstır.Bu bilgiler istikametinde birinci ve ikinci bölümde, performans degerlendirmesikavramı, performans degerlendirmesinin önemi, performans degerlendirmesinin geregi veyararları, performans degerlendirmesi sonuçlarının kullanıldıgı alanlar, performansdegerlendirmenin tasıması gereken özellikler, performans degerlendirme süreci, performansdegerlendirme sürecini etkileyen iç ve dıs faktörler, performans degerlendirme yöntemleri,performans degerlendirmede karsılasılan hatalar ve performans degerlendirmesini yapankisilerin egitimi konuları anlatılmıstır.Üçüncü bölümde, performans degerlendirme uygulama modeline yönelik bilgilere yerverilmistir Burada, ögretmenlerin performansının degerlendirilmesi ve ögretmenperformansını etkileyen faktörlere deginilerek, ögretmenlerin performansını degerlendirmeasamalarından bahsedilmistir.Dördüncü bölümde, insan kaynakları yönetiminde önemli bir faktör olan performansdegerlendirmesi konusunda, Emniyet Teskilatı'na insan kaynagı yetistiren Polis MeslekYüksek Okullarında egiticiler üzerinde bir arastırma yapılarak elde edilen sonuçlardegerlendirilmistirSonuç ve degerlendirme bölümünde ise, arastırma sonucunda ulasılan veriler analizedilerek, bu alanda bundan sonra yapılması gerektigi düsünülen konulara deginilmistir.Anahtar Kelimeler:Performans Degerlendirmesi, PMYO, nsan Kaynakları Yönetimi. In this study, by reviewing the literatüre in a theoretical framework about öne of themost important areas of daily life, the performance evaluation, it is intended to study theperformance evaluation of the trainers of the Poliçe Vocational Schools who are the sourcesof poliçe offıcers for the Turkish National Poliçe. The information in the theory section wasreached by reviewing the literatüre from the university libraries which is necessary forunderstanding the human resource management and its performance evaluationIn the light of the literatüre in the fıled, in the fırst and second chapter,the performanceevaluation term, the importance of performance evaluation, the necessity of performanceevaluation and its benefıts, the areas that performance evaluation is used, the specifıcationsthat a performance evaluation needs to have, the process of performance evaluation, interiorand exterior factors that affect performance evaluation, performance evaluation methods, theerrors that come across when evaluating the performance and the education of those whoevaluate the performance issues are studied.In the third chapter, performance evaluation application models have been studied.Here, the evaluation of trainer's performance, factors that affect their performance and stagesof trainers' performance evaluation have been studied.In the fourth chapter, survey results of performance evaluation, which is an importantfactor in human resource management, of the trainers of Poliçe Vocational Schools who arethe main sources of poliçe offıcers for Turkish National Poliçe, are evaluated.In the final chapter, the analysis of data is made and the policies that needs to becreated are mentioned.Keywords: Performance Evaluation, Poliçe Vocational Schools, Human ResourceManagment
Collections