Öğretmenlerin mesleki ve kişisel yeterliklerinin eğitim üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında; öğretmenlerin mesleki ve kişisel yeterliklerinin eğitime olanetkisi öğretmen ve öğrenci görüşleri çerçevesinde belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçdoğrultusunda öğretmenlerin mesleki ve kişisel yeterlikleriyle ilgili karşılaştırmalı öğretmenve öğrenciler için 5 seçenekli likert tipi ölçek kullanılarak anket düzenlenmiştir. Anket, kurayolu ile Kocaeli İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı, tespit edilen 5 lisede, 110 öğretmen ve362 öğrenciye uygulanmıştır.Anket sonuçları SPSS 10 programından faydalanılarak analiz edilmiştir. Çalışmada,mesleki yeterlik ve kişisel yeterliğin eğitim öğretim ortamına etkisi korelasyon ve regresyonanalizi ile öğretmenlerin mesleki ve kişisel yeteneklerinin demografik özelliklerine görefarklılaşma durumu da t-testiyle incelenmiş ve sonucunda mesleki yeterlik ve kişiselyeterliğin eğitim öğretim ortamına etkisine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinikarşılaştırılmıştır.Yapılan çalışma sonucunda; öğretmenlerin mesleki ve kişisel yeterlikleri ile eğitiminetkinliği arasında p < 0,01 düzeyinde anlamlı bir ilişki olduğu, yani eğitimin etkinliğini büyükölçüde bu iki faktörün belirlediği sonucuna varılmıştır. Ayrıca; öğretmenlerin mesleki vekişisel yeterlikleri ile verdikleri eğitimin etkinliği hakkında öğrencilere göre daha iyimser birbakış açısına sahip oldukları sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yeterlik, Mesleki Yeterlik, Kişisel Yeterlik, Eğitim, ÖğretmenlikMesleği I n this study, the effection of teachers? professions and indivicual qualifications onTeaching was indicated by students and teachers? view about the subject. For this result,survey with 5 choise Likert type was prepared for both students and teachers. This surveywas applied in 5 Kocaeli High schools which are the state schools, 110 teachers and 362students, by choosing way a making the others.S u rvey results were analized by SPSS 10 programme.In this study, the effection ofprofessions and indivicual qualifications on teaching area was analized by regretion analizesystem, The differencies of teachers? professions and indivicual qualifications according todemografic specifications were analized by t-test and variance analized.And these resultswere examined and mixed by students? view about the subject. So, The results of both sideswere compared.T he result of the study is examined by the responsible people,There is a meaning fullrelation, which is p<0,01 level, between teachers? profession and indivicual qualifications,that is, It is understand that, these two factors effect mostly the teaching factor and theirefficiencies.A lso, It is understand that there is positive relation between teachers?profession andindivicual qualification and their teaching effection and also the teachers have more positivewiev than the students.Key Words: Efficiency, Profession Efficiency, Invidicual Efficiency, Education,Teacher?s Occupational.
Collections